OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 13914
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service gällande digitala lösningar?
Vi öppnar nu ett Kundservice I Göteborg och söker nu fler fantastiska kollegor till ett projekt inom digitala lösningar. Brinner du för att ge förstklassig service? Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig!
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt i våra digitala kanaler. Som junior serviceagent hjälper du våra kunder med deras digitala lösningar. Vi månar om våra kunder och vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse, här spelar du en mycket viktig roll. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga. Som junior serviceagent deltar du i utvecklingen av banken och vi uppmuntrar förbättringsförslag och idéer som kan omvandlas från tanke till verklighet.
Du möter våra kunder som kontaktar oss över telefon, men även i fysiska möten. Du kommer besvara samtal inom ett specifikt område, men ingen kund är den andra lik och vi visar samma intresse för alla kunder som behöver vår hjälp. I varje fråga hjälper du kunden framåt.
Vad vi erbjuder dig
Som nyanställd hos oss får du den utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder förstklassig service. Projektet pågår heltid från 9 januari 2023 och minst 5 månader framåt med möjlighet till förlängning. I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och visa helgpass. Rollen är placerad i Göteborg på Kilsgatan.
Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* trivas med kundkontakter via telefon, men även fysiska kundmöten
* ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* ha en avklarad gymnasial utbildning
* vara kommunikativ i tal och skrift
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 21/11/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Taws, malin.taws@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com.