Junior Servicedesk Tekniker

Junior Servicedesk Tekniker

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett drivet team med trevliga kollegor? Tycker du att lösa ärenden och hjälpa användare med IT-relaterade problem? Är du en doer med social ådra som tycker om att kommunicera med andra människor? Nu söker vi en duktig, social och engagerad Servicedesk-tekniker till vårt team!


Vårt erbjudande

ELITS kan erbjuda dig en trygg anställning, ett omväxlande arbete som konsult med stora utvecklingsmöjligheter. Vi har intressanta, längre uppdrag där du kan utvecklas och jobba nära kollegor som delar din passion för teknik och att leverera Another kind of IT.

Som anställd hos ELITS får du ta del av ett antal förmåner så som:

- Förmånsportal
- Friskvårdsbidrag
- Privat hälso och sjukvårdsförsäkring
- Privat pensionsrådgivning
- Timbank 24h/år att nyttja som ledig tid utöver semester
- Volontärdag
- Individuellt anpassad utvecklings och utbildningsplan
- Medarbetar och familjeaktiviteter i olika former




Din roll

I rollen som Junior Servicedesk Tekniker kommer dina dagliga arbetsuppgifter bestå av support och felsökning av standardärenden samt problem. Du kommer att jobba nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, mejl, remote eller onsite.

Vi förväntar oss inte att du ska kunna allt från start, utan vi ser att du har ett intresse för service och teknik. De övriga delarna lär du dig på plats.

Vi erbjuder en genuin och rolig arbetsplats där vi satsar på dig och din utveckling framåt!

Exempel på ansvarsområden:

- Lösa generella IT-problem över telefon & mail
- Eskalering enligt fastställda processer
- Uppdatera dokumentation för tjänster och kund
- Vara vårt ansikte utåt och ge support via mail, telefon och system.




Vem är du?

För att passa in i rollen så ser vi att du är lösningsorienterad, social och har ett starkt driv. Du är duktig på att ta egna initiativ, komma med nya idéer för förbättring och triggas av att utmana dig själv. Du har hög social kompetens, en lagspelare och känner dig trygg i samtalet med slutanvändaren. Du har lätt för att sätta dig in i nya produkter och förstå nya begrepp.

Kontinuerlig utveckling är något du uppskattar och du trivs i en miljö när den ena dagen aldrig är den andra lik. Som person är du positiv, engagerad och någon som bidrar till den goda stämningen i grpå kontoret.

Kunskap och erfarenheter:

- Windows server & klient
- Microsoft 365
- God social förmåga
- Hög samarbetsvilja
- IT-intresse och viss vana sedan tidigare
- Tidigare erfarenhet inom it-support är ett krav
- God förmåga att förmedla sig i tal och skrift, på svenska och engelska


För att trivas i rollen som konsult bör du ha lätt för att skapa relationer, kunna arbeta både i team och självständigt samt ha ett stort personligt driv och lösningsfokus. Du kommunicerar på både Svenska och Engelska.

För samtliga tjänster hos ELITS genomförs bakgrundskontroll av slutkandidat.

Rollerna tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ELITS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024