OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för digital produktion och sociala medier? Vill du utvecklas tillsammans med peppande och drivna kollegor? Längtar du efter ett arbete där det är många bollar i luften och du både får jobba självständigt och i team? Då kan detta vara jobbet för dig! Efter utvecklande (och utmanande) pandemiår söker vi nu en driven person som vill bli en del av vårt grymma gäng och stärka upp vår marknadsavdelning på ett bra sätt. Marknadsavdelningen består av 3-4 personer, marknadsansvarig, webredaktör (en tjänst som delas mellan 2 personer) samt junior social media manager/digital designer.
Som junior social media manager/digital designer kommer du att:
Planera, producera och publicera innehåll på sociala medier och övriga digitala kanaler i både text, bild och vissa fall film
Skapa engagemang och bygga relationer i sociala medier genom närvaro och uppföljning
Producera säljmaterial i indesign
Skapa design för allt från digitala plattformar, annonser och original för tryck till innehåll i en powerpointpresentation.
Skapa design för tryck och mönster till textila tyger
Diverse olika arbetsuppgifter som kan höra till en marknadsavdelning.
För att passa i rollen tror vi att du:
Har en relevant utbildning inom kommunikation/formgivning
Har erfarenhet av olika digitala verktyg och drivs av att skapa engagerande inlägg i sociala medier
Har goda kunskaper i illustrator, indesign och photoshop
Tycker om att ha många bollar i luften och är duktig på att ta ner dem och hitta en struktur
Är bekväm med att skapa kontakt med människor inom olika områden
Inte rädd för att lära dig nya saker och hugga i tillsammans med olika avdelningar på företaget när det behövs
Nyutexaminerad från relevant utbildning eller med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter – det viktigaste är att din kunskap matchar rollen och att du har ett stort driv för arbetsuppgifterna
Vem är du?
Du är en positiv, utåtriktad och prestigelös person som gärna bidrar till förändring och tar initiativ för att utveckla och förbättra. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att jobba självständigt samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad och gillar teamarbete. Ditt engagemang går inte att ta miste på, och så klart gillar du att arbeta med många olika typer av arbetsuppgifter. Självklart är du också extremt serviceinriktad.
För oss är det viktigt med balans i livet och det vill vi att det är för dig också.
Vilka är vi?
Vi är ett entreprenörsdrivet företag som drivs av glädje, kärlek och jävlaranamma. Hos oss ges du möjlighet att arbeta både högt och lågt och vitt och brett, i ett företag som präglas av den kreativa miljö vi arbetar i. Vi tycker om snabba förändringar samtidigt som vi är mycket varsamma med det som vi har skapat. Det är en självklarhet att vi hjälps åt och rycker in där det behövs. Denna teamkänsla är för oss både viktig och naturlig, oavsett om det är inom arbetsgruppen eller tillsammans med de andra grupperna.
Gillar du ett högt och glatt tempo tillsammans med världens mest fantastiska kollegor kommer du att trivas hos oss! Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!
Skicka din ansökan redan nu! Urval och intervjuer kommer ske första veckorna i augusti. Under sommaren har vi semester och kommer inte kunna svara på frågor, men i augusti – då kör vi.
Omfattning: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning 100%
Lön/förmåner: Fast månadslön,
Arbetsplats: Uppsala
Start: Enligt överenskommelese men gärna så snart som möjligt
Vid frågor kontakta: ulrika.mostromagren@houseoflola.se
__
Om arbetsgivaren - Happydress AB
Happydress AB är ett klädföretag med två olika varumärken. Varumärket House of Lola, som funnits med sen start, säljer egendesignade vuxen- och barnkläder via två olika säljkanaler, med säljare runt om i Sverige och i Finland samt försäljning via egen webbshop i båda länderna. Det andra varumärket – Get.refilled – startades under våren 2022 och säljer egendesignade träningskläder. Företaget startades 2008 och har sedan starten haft en mycket snabb tillväxttakt. 2013 utnämndes Happydress AB första gången, utav Dagens Industri, till Sveriges 5:e snabbast växande företag i alla branscher och blev vinnare av gasellpriset i Uppsala län. Under pandemiåren har omsättning sjunkit som hos de flesta klädföretag, men vi ser med tillförsökt fram emot hösten, en höst som vi hoppas har så lite pandemipåverkan som möjligt. Företaget har idag ca 130 säljare som arbetar på provisionsbasis samt 22 administrativt anställda personer. Happydress huvudkontor är placerat i Uppsala och företagets support- och logistikcenter är placerat i Enköping. Företaget präglas av ett personligt förhållningssätt inom personalgruppen där omtanke tillsammans med hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar är viktiga hörnstenar.