Junior strategisk inköpare till Atlas Copco i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Är du en tekniskt kunnig person som älskar att förhandla, är driven och redo för stora utmaningar? Då ska du söka detta spännanande jobb!

Dina arbetsuppgifter
Som introduktion kommer du i ett första steg få lära känna företaget, lära dig hur inköpen går till och få utbildning till det jobb du ska utföra. Då det är flera pågående projekt, kommer du redan från början att ta ansvar för en del av dem och slutföra uppgifterna.

Som strategisk inköpare är du ansvarig för inköp av komponenter för brytare och anläggningsmaskiner som uppfyller kraven på kvalitét, pris och leveranssäkerhet.

Nedan följer de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
-Utveckling av ett nätverk av leverantörer som kan stödja aktuella behov och strategiska mål
-Leverantörsurvalsprocessen med prisanalyser och prisförhandlingar
-Namnet på produkten och/eller processoptimering, som leder till kostnadsminskningar
-Optimering av produktspecifikationen och produktionsutveckling, samt optimering av leveranskedjan
-Förhandling om leveransavtal
-Uppföljning av kvalitétsprestanda och leveranssäkerhet
-Administrativ, finansiell och ekonomisk uppföljning av leverantörerna

Tillsammans med kollegor från D&D arbetar du med produktutvecklingsprojekt och leder dina egna inköpsprojekt. Du kommer jobba med internationella kontakter vilket innebär en del resor.

Om företaget
Atlas Copco kännetecknas av kundfokus, en global närvaro med direktförsäljning och -service, en stark, stabil och växande serviceverksamhet, professionell personal, samt en flexibel tillverkning med enklare produktionsuppsättning. Atlas Copco strävar efter hållbar produktivitet, vilket innebär att vi gör allt vi kan för att producera långsiktiga resultat med ett ansvarsfullt utnyttjande av resurserna – både mänskliga, naturliga och i fråga om kapital.

Din profil
Skallkrav:
- Högskoleexamen inom teknik
- Engelska flytande i tal och skrift
- Tekniskt intresse

Meriterande:
- SAP kunskaper
- Andra språk förutom engelska
- Arbetslivserfarenhet inom liknande arbete
- Erfarenhet av arbete i en internationell koncern

Vi lägger stor vikt på din personlighet och för att lyckas i rollen som strategisk inköpare ser vi att du har goda förhandlingsfärdigheter, är målinriktad och vill förbättra. Du är en lagspelare men också en självgående person som kan organisera ditt arbete på ett oberoende sätt, med rätt prioriteringar.
Du är noggrann och trivs med administrativa uppgifter.
Som person är du driven, kommunikativ och brinner för att lösa problem på ett kreativt sätt.


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående eller vid överenskommelse
Placeringsort: Kalmar
Omfattning; Heltid under 12 månader, med eventuellt möjlighet till förlängning
Resor; ca 30 nätter borta under 12 månader
Lön: Enligt överenskommelse

Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Inköpare bygg åt kund

Inköpare bygg åt kund

25 oktober 2024

Inköpare

Inköpare

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024