OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden AB dig som vill jobba hos vår kund som Supply Chain-Co-ordinator. Om kunden: Vår kund utvecklar, tillverkar och marknadsför lastbärande system för att transportera olika former av utrustning och bagage med bil t.ex takräcken, takboxar och transportutrustning för cykel- och vattensport. Arbetsuppgifter och omfattning: Du kommer i denna tjänst ansvara för delar i vår kunds lagerverksamhet. Du kommer ha direktkontakt med vår kunds centrallager varifrån all distribution sker. Du kommer även ha kontakt med produktionsenheterna för att se så att de producerar produkterna i rätt volym, detta är viktigt då en del produkter är väldigt säsongsbetonade. Du kommer även se över differenserna i vår kunds lagersaldo och ansvara för att säkerhetslagret ligger på rätt nivå. Du kommer några dagar i månaden vara på plats på vår kunds centrallager i tyskland. Skallkrav: - Kandidat/magisterexamen inom logistik. - Mycket god engelska i tal och skrift. - B körkort. Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom logistik branschen. - God tyska. - Erfarenhet av affärssystemet Movex eller liknande. Övrigt: Vår kund erbjuder dig ett fritt och utvecklande jobb på ett företag som är världsledande inom sin bransch. Personliga egenskaper: Du är en person med naturliga ledaregenskaper och driv. Arbetstider och anställningsform: Heltid med möjlighet till flex. Framtiden AB förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag. Du kommer att anställas direkt av kundföretaget. Kommun: Gnosjö kommun Tillträde: Omgående Ansökan senast: 2010-09-24 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Andreas Andersson, personalansvarig.