OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Information om företaget delges vid eventuell intervju.
Arbetsuppgifter:
Som Supply Chain Manager (SCM) kommer du huvudsakligen ansvara för de dagliga förändringarna i företagets varuflöden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande, men inriktade mot att bibehålla hög funktionalitet i befintliga varuflöden, samt stötta utvecklandet av dessa varuflöden. Detta medför att du skapar stora kontaktytor dels mot inköpsaffären, men även mot den operativa verksamheten och övriga stödfunktioner. I och med detta får du god insyn i helheten av företagets affär, från leverantör, till butik och merparten av processerna däremellan.
Du kommer vara en del av ett team som brinner för att skapa bra inköpsvillkor och flexibel logistik. Teamet arbetar dagligen för att förbättra logistiken och inköpsvillkoren från leverantörerna.
Konkreta arbetsuppgifter:
• Ansvara för funktionalitet i upplägg med leverantörer och samarbetspartners
• Vara drivande i genomförandet av förbättringar i leveranskvalité
• Vara stöttande i, samt att i egen regi driva förhandling med leverantörer om korrigeringar i inköpsvillkoren
• Driva på för att hitta besparingsmöjligheter i leveransflödet
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad eftergymnasial utbildning med ekonomi – eller logistikinriktning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Mycket goda kunskaper i Excel
Du är en social person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Som person är du öppen inför förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med nya utmaningar. Du är en person som har förmågan att se detaljer i arbetet samtidigt som du kan se en helhet utifrån verksamheten för att utveckla affären med hjälp av ditt affärsmässiga angreppssätt.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: dagligvaruhandeln, nyexaminerad, ekonomi, logistik, supply chain, supply chain manager, SCH, nyexad, stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund