OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om First Reserve:
Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar tjänster inom HR, ekonomi, lön, inköp/logistik och administration. Inom lön har vi även ett eget outsourcingbolag.
Med laganda, utveckling, ansvar och engagemang som ledord vill vi alltid vara den självklara samarbetspartnern för både medarbetare och kunder. First Reserve är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke med ständigt affärsfokus. Vi har kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Vårt kontor är placerat i Solna Business Park.
Är du redo?
För en våra kunders räkning söker vi dig som är tillgänglig omgående att påbörja ett mycket spännande uppdrag. Inledningsvis tror vi att behovet är mellan 4-6 månader, för rätt kandidat bli det bli betydligt längre än så.
Rollen i korthet
I stora drag innebär rollen att kostnadseffektivisera och optimera varuförsörjningen och operativt säkerställa tillgänglighet av varor i alla kanaler för att ge bästa möjliga service. Du kommer aktivt arbeta inom Supply chain avseende lagerhållning, varuförsörjning och varustyrning och order.
Med hjälp av affärssystemet och prognossystemet får du inköpsförslag/orderförslag som du sedan bearbetar vidare. Du ser över relevansen där kampanjer eller andra faktorer behöver den mänskliga kontrollen kring orderrabatter eller andra prisrabatter i sin helhet för att sedan skickas till leverantörer. Tjänsten kräver att du är ”hands on” och snabbt kan hantera order och löpande ha kontakt med leverantörer som finns både inom norden och i övriga Europa.
Vem är du?
Som person är du noggrann och en fena i administration. Med fördel har du relevant utbildning inom logistik högskole- /universitetsnivå. Vidare har du problemlösningsförmåga, samt har ett lösningsorienterat mindset. Vi tror även att du är bekant med Excel och med viss kunskap utan att vara ett proffs. Det vi däremot lägger stor vikt vid är din personliga fallenhet, din nyfikenhet och viljan att lära.
Därför vill du börja som konsult på First
Som konsult på First kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!
Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Iréne Nilsson 070-279 83 21 (irene.nilsson@firsteserve.se). Med hänvisning till GDPR har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65