Junior support engineer till Inriver

Junior support engineer till Inriver

Arbetsbeskrivning

Vill du kickstarta din karriär tillsammans med ett företag som investerar i din professionella tillväxt genom att utveckla dina färdigheter? Gillar du att hjälpa andra med lösningar i hög kvalitet? På Inriver arbetar du mot deras kunder genom en marknadsledande PIM-tjänst tillsammans med ett team av engagerade kollegor!

OM TJÄNSTEN
Genom deras PIM-tjänst, appar och integrationer hjälper Inriver deras kunder att uppnå sina mål genom att vara i centrum för den globala digitala transformationen. Du välkomnas av ett team drivna lagspelare som arbetar både i Sverige och USA. Med fokus på tätt samarbete tillhandahåller Inriver deras kunder med högkvalitativa lösningar.

Inriver söker nu dig som vill arbeta som support engineer och tillsammans med dig investera i din professionella tillväxt. Du får möjligheten att utveckla dina färdigheter samtidigt som du har en avgörande roll för Inriver och marknaden. Med filosofin att hjälpa varandra för att ta sig framåt är samarbete avgörande. Därför är Inriver fast beslutna att ständigt dela kunskap för att tillsammans bli ännu bättre, "Om vi har kunskapen ska vi dela den!".

ARBETSUPPGIFTER
I nära samarbete med Inrivers utvecklare, Business Solution Architects och molningenjörer kommer du som Junior Support Engineer arbeta med utmanande tekniska frågor, djupgående felsökning samt identifiera lösningsförslag. Du behöver ha ett analyserande tänk för att tackla kundens utmaningar men även proaktivt kunna identifiera återkommande problem. Ingen dag kommer vara densamma lik när du tar dig ann både back-end kod samt kommunikation med kunder och partners från Europa. Du kommer tillexempel att:


* Äga, driva och ge kreativa lösningar på supportförfrågningar från kunder och partners
* Arbeta med proaktivt analysarbete och felsökning i deras PIM-produkt, appar och integrationer
* Ha ett tätt samarbete med globala kollegor för att leverera kvalitativa lösningar
* Upprätthålla och bidra till lagarbete och nätverka både internt och externt med partners och kunder i branschen


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning i datavetenskap, programvaruteknik eller liknande relevant sakområde
- Kan .Net C# samt mjukvaruutveckling
- Talar och skriver obehindrat på engelska

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av SQL
* Har erfarenhet från supportfunktion sedan tidigare
* Har erfarenhet av felsökning av Microsoft Stack- och MS- miljöer


Som person är du:


* Problemlösande
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad


Vi lägger stor vikt vid de personliga kompetenserna och motivationen för tjänsten likväl företaget. Vi ser gärna att du har en förståelse för IT-sammanhang och ett lösningsfokuserat mindset när du på ett kommunikativt sätt möter verksamhetens användare.

Övrig information:


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö, Skåne


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
"We help power revenue-driving experiences in digital commerce. Our solutions make our customers the best in the world at marketing and selling their products."

Läs mer om Inriver på deras hemsida: https://www.inriver.com/about

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2022
  • Ansök senast: 10 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024