OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gibon Stockholm söker en Junior Supporttekniker som vill arbeta med IT och kundservice i Servicedesk.
Vi söker dig som är social, utåtriktad och som sätter användarna i fokus. Du har ett stort tekniskt intresse och tycker om att hjälpa andra. Arbetsuppgifterna kräver också att du är stresstålig, noggrann och förtroendeingivande.
Arbetsuppgifter
Ge användarsupport via telefon och mail i 1st line
Ta emot ärenden och kategorisera dem utifrån påverkan och prioritet
Säkerställa att inkomna ärenden dokumenteras och följs upp
Ta beslut gällande öppna ärenden och ge användarna feedback på orsak och lösning
Du får
Ett kul gäng att dela din vardag med – det är viktigt för oss att trivas på jobbet!
En omväxlande och utvecklande tjänst
Kompetensutveckling
Möjlighet till utveckling – kanske vill du på sikt gå in i en 2nd line-roll eller i en roll som IT-konsult
Möjlighet att öva upp ditt pingisspel i vår spelhörna
Sitta i trevliga lokaler centralt i Stockholm
Vi söker dig som har
Gymnasieexamen med IT-inriktning
Goda kunskaper inom Windows OS på klient- och servernivå, Mac OSX, Apple iOS, Android, MS Office, Office 365, G-Suite eller liknande molnbaserade system
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande
Erfarenhet från Servicedesk eller teknisk kundtjänst
Om arbetsgivaren - Gibon
Gibon levererar inGibon är en medlemsägd företagsgrupp som erbjuder digitala lösningar till små och medelstora företag runt om i Sverige. Gibon har femton medlemmar med kontor i Borås, Eskilstuna, Gävle, Göteborg, Hässleholm, Lidköping, Ljungby, Nyköping, Stockholm, Sundsvall, Trestad, Uddevalla, Uppsala, Västerås och Västervik. Tillsammans har gruppen 140 medarbetare och en omsättning på 370 miljoner kronor.