OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med framtidens produkter?
Till en stor aktör söder om Stockholm söker Centric nu flera supporttekniker för arbete i 1:a linjens support. Du kommer agera SPOC för kundens slutanvändare över hela världen och hantera IT-relaterade incidenter, men också arbeta med support via mail, telefon och ärendehanteringsystem.
Arbetsuppgifter
Som 1st line support, förväntas du lösa enklare IT-relaterade problem hos kunder och slutanvändare, som kan innefatta bland annat installation/ominstallation av system och programvara, stödja användare med din kunskap inom operativsystem, dokumentera, utveckla och förbättra interna processer etc.
Din profil och kvalifikationen
- Examen från IT-gymnasium
- Tidigare erfarenhet från något service- och/eller säljrelaterat arbete
- Social
- Behärskar svenska och engelska obehindrat
Meriterande kompetens:
- Tidigare erfarenhet från IT-branschen
- Spansktalande
Rollen kräver att du har en koordinerande förmåga med ett effektivt tänk. Du bör dessutom vara socialt lagd och inte vara rädd för att ta egna initiativ. Väl inne i rollen kan du även komma att fungera som mentor för andra kollegor, vilket innebär en önskan om att du är en person som trivs att arbeta teambaserat.
Arbetsnivån hos kunden kan stundtals vara hög, vilket kräver att du är organisatorisk och lösningsorienterad. Har du dessutom en fantastisk förmåga att passa tider, så kan du vara en av dem vi söker!
För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter internt.
Upplärning kommer att ske på plats.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi behandlar alla ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag!
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Lindberg på tfn: 0734-159392 eller caroline.lindberg@centric.eu.
Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.
Centric är certifierat av ”Great Place To Work” som utför världens största arbetsplatsstudie.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, konsult, Consultant, IT technician, data, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229