Junior supporttekniker

Junior supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Du som söker tror vi har ett genuint intresse för IT och teknik, har en engagerad och positiv inställning samt är nyfiken och öppen för att lära sig nya saker.
Vi tror att du som söker är i början av din IT-karriär och nyligen avslutat din utbildning alternativt har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi ser att du trivs i att arbeta i en helpdesk där fokus ligger på kundbemötande och att så effektivt som möjligt lösa de problem som inkommer.
Har du sedan tidigare erfarenhet av Active Directory, fjärrstyrning och gärna något ärendehanteringssystem så är det mycket meriterande.
Du känner dig bekväm med att ta emot samtal och ser nya uppgifter som en utmaning och möjlighet att utvecklas. Du brinner för att göra kunden nöjd, det är därför viktigt att du har en utvecklad känsla för kundbemötande.
Hos vår kund kommer du jobba som 1:a linjens supporttekniker, du kommer ingår i ett team av kollegor som tillsammans kommer att hjälpa användare med deras IT-bekymmer över telefon samt med hjälp av fjärrstyrningsverktyg.


Krav
• Gymnasial IT-utbildning eller motsvarande
• Kunskaper inom Windows 10 och Office paketet
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska


Meriterande
• Tidigare arbete i servicedesk.
• Active Directory
• Fjärrstyrning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NetBin Sverige AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024