OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker nu två supporttekniker till vår verksamhet i Örebro. I tjänsten ingår att ta certifikat inom relevant teknik. Internt finns möjligheter att växa med bolaget då vi har en mängd uppdrag med spännande befattningar.
Vår ambition är att vara det tekniska stödet för våra kunders verksamheter.
Arbetsuppgifter
Du får ett omväxlande arbete som kräver engagemang och initiativtagande med hög ansvarskänsla. Vår kund handhar drift och förvaltning av teknisk utrustning på många nationella kunder.
Arbetet består av att tillsammans med övriga i gruppen ansvara för den gemensamma helpdesken. Du kommer ansvara för att ta emot användares problem och felanmälan via telefon, mail, webb. Dessa ärenden ska registreras i ärendehanteringssystem och lösas enligt gällande SLA:er. Målsättningen är att lösa ärendet i första kontakten med användaren.
Din profil och kvalifikationen
Du brinner för att ta emot och lösa problem hos användarna. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av pc-support och processorienterade arbetssätt. Du är en utåtriktad person som har lätt för att samarbeta med andra och du sätter användarna i fokus samt utför arbetet med noggrannhet och god service som självklarhet. Du är även van vid att arbeta självständigt och målinriktat.
Du har något års erfarenhet av följande;
- MS Active Directory
- MS Exchange
- Windows 7/8/10
- SCCM
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370 eller mikael.fjellstrom@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support tekniker, first line, 1st line, konsult, Consultant, data, IT-technician, Örebro.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229