Junior supporttekniker med start mitten av september

Junior supporttekniker med start mitten av september

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst
Kunden är en välkänd organisation inom modeindutrin och har en stor teknisk support med ungefär 2000 olika system som du kommer att ha möjlighet att hjälpa till att supportera. Du kommer att vara kundens ansikte utåt mot interna användarna och kommer att sitta med ett socialt och härligt gäng som alla vill att man gemensamt ska utvecklas och bli bättre på sitt jobb, därför är konstruktiv feedback en viktig del i deras kultur. På servicedesken sitter ca 90 personer med diverse roller.

I just din roll som supporttekniker så sitter du i 1st line och hjälper användare via telefon, chatt och mail. Till supporten kommer olika IT-relaterade ärenden, allt ifrån enklare ärenden inom hård- och mjukvara till mer avancerade problem.

Upplärningen sker under ca 2 veckors tid, till en början i en klassrumsliknande miljö med ett fåtal andra agenter och sedan även genom medlyssning. När du visar på att du klarar av vissa typer av ärenden så kommer du att få lära dig hur du hanterar svårare ärenden. Du supporterar främst inom Windows, men även lite Mac. Koncernspråket är engelska så du kommer oftast att supportera på engelska, men även en del på svenska, så därför är det språkkrav på både svenska och engelska.

Arbetstiderna är oftast 8-17, men man kan även bli schemalagd andra tider, tex att du jobbar morgonpass och börjar tex 6.00 eller kvällspass och jobbar fram till 01.00. Även helger och röda dagar kan ingå så du behöver kunna tänka dig att arbeta skift.

Som konsult hos oss kommer du att bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult, där vi lägger fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.

Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.

Din bakgrund
Vi ser att du kan ha någon av följande bakgrunder:

Du har arbetat i en Teknisk support

eller gått IT på gymnasiet eller annan utbildning

eller jobbat med tex Telefonförsäljning, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.

Du är också flytande i svenska och engelska.

Du som person
För att du ska trivas och passa bra in hos kunden så är du en social och trevlig person som kommer i tid, gillar att hjälpa andra och kan ge/ta konstruktiv feedback till dina kollegor.

Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.

På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.

Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 3 december 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024