Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din IT-karriär eller har du ett par års erfarenhet och är nyfiken på en roll där du får en chans att utvecklas och växa? Vill du arbeta med den senaste tekniken i ett team av engagerade kollegor som stöder varandra i att lära och växa?

Just nu letar Akkodis Göteborg efter en junior supporttekniker för uppdrag hos en av våra absolut största kunder i deras tekniska kundsupport med start enligt överenskommelse.

Rollen är placerad på plats hos kunden med möjlighet till hybridarbete efter introduktionsperioden.

Om uppdraget:

Som supporttekniker blir du en nyckelperson för den tjänst vår kund levererar till sina slutkunder. Här får du vara en del av att säkerställa att slutkunderna får den service och support de behöver för att kunna utföra sitt arbete utan tekniska hinder. Rollen innebär mycket kontakt med användare där din pedagogiska förmåga och förmåga att kommunicera tydligt och vänligt kommer till användning.

Arbetsuppgifterna är varierande så väl som arbetsmängden. Du kommer via telefon, mail och chatt att ta emot inkommande ärenden från interna medarbetare som ringer in med IT-relaterade ärenden. Det kan röra sig om allt från användar- och lösenordshantering, Microsoft Office-frågor, Windows, till VPN-problem, Active Directory och liknande problematik. För att säkerställa en positiv kundupplevelse lägger vi stor vikt vid både service och lösningsförmåga.

Rollen är placerad ute i Torslanda, Göteborg och där kommer du att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med teamet.

För att trivas och utvecklas i rollen tror vi att du:

• Har ett stort intresse för IT, problemlösning och att hjälpa andra.
• Vill arbeta i en miljö där samarbete och kunskapsdelning prioriteras.
• Kommunicerar tydligt och flytande på svenska.
• Vårdar relationer – att bygga förtroende är viktigt för dig.
• Gillar att hitta lösningar och har förmågan att behålla lugnet även under stressigare perioder.

Det är meriterande om du har utbildning inom IT (gymnasial eller KY/YH), erfarenhet av Active Directory och ServiceNow, eller har arbetat i liknande roller alternativt inom serviceyrken där kundbemötande varit i fokus.

Detta är en stor möjlighet för dig som har ett brinnande intresse inom IT att få gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen, och påbörja din IT-karriär.

Om Akkodis

På Akkodis tror vi att man måste gå bortom det möjliga för att göra det otroliga. När det gäller en karriär på Akkodis, är det du som sitter i förarsätet. Vi är stolta över en kultur av förtroende där du har befogenhet att fatta dina egna beslut och får det stöd du behöver för att nå dina ambitioner. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss, finns vi där för dig.

Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska lära av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT, Engineering och Life Science. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Vi är ett mångsidigt team av 50,000 ingenjörer och digitala experter, verksamma i 30 länder och ser fram emot att ansluta dig till vår skara.

Låter detta intressant? Sök då in till oss på Akkodis så snart som möjligt!

Ansökan gör du via formuläret på vår hemsida. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@akkodisgroup.com. 

Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akkodis Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2024
  • Ansök senast: 21 december 2024

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024