Junior Supporttekniker till Ekumeniska Centret

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Ekumeniska Centret är en mötesplats för en rad organisationer och samfund. De finns tillsammans på en gemensam adress vid Alviks torg i Bromma, Stockholm. Här arbetar 250 medarbetare i de olika organisationerna. På www.ekuc.se finns en förteckning över de organisationer som just nu sitter i centret. För att administrera och sköta servicefunktionerna i centret har en ideell förening med namnet Ekumeniska Centret bildats. Servicefunktionerna består av reception, vaktmästeri och IT-avdelning. Målet för enhetens arbete är att Ekumeniska Centret ska vara en effektiv, flexibel och hållbar arbetsplats för medlemsorganisationerna. Enheten ska även bidra till att centrets gäster får en positiv upplevelse av sitt besök. Centrets IT-avdelning söker nu en vikarierande first line-supporttekniker för ett vikariat på 1 år.

Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som är en engagerad och serviceinriktad Supporttekniker för ett vikariat på heltid under 1 år. I din roll som supporttekniiker inom First line tar du emot och hanterar alla frågor som kommer in angående IT-miljön. Ekumeniska centret har idag en ren Microsoft-miljö och IT-supportens främsta uppgift är att hantera kundärenden, hård- och mjukvarusupport mot användare samt viss systemadministration av klienter och skrivare. Du arbetar med att ge support via e-post, telefon och även direkt mot medarbetarna. Som supporttekniker blir du en del av ett team som idag består av 3 supporttekniker och en IT-ansvarig. Stämningen är god och här värdesätter man en arbetsmiljö där kollegor ställer upp för varandra och hjälps åt. Det här är den perfekta första arbetsplatsen för dig som är ny ut i arbetslivet. Ta chansen att bli en del av ett glatt och trevligt team!

Exempel på arbetsuppgifter:

· ta emot kundärenden och förmedla dessa till övriga tekniker.
· ge handgriplig first line-support till medarbetarna för MS-mjukvara, arbetsstationer, skrivare och telefoner.
· introducera, utbilda och fortbilda användare.
· dokumentera, administrera och uppdatera arbetsrutiner och lathundar.

Din bakgrund

För att lyckas i tjänsten som supporttekniker söker vi dig som har ett brinnande intresse för IT och någon form av relevant IT-utbildning. Det är starkt meriterande om du har arbetat med firstline tidigare, i ca 1 år, men det är inte något krav. Du hanterar svenska flytande, i såväl tal som skrift och du har grundkunskaper i engelska.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en serviceinriktad person med mycket energi och engagemang. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med mycket kundkontakt. Vi tror också att du är en ordningsam och positiv person som har lätt för att anpassa dig till en föränderlig arbetssituation. Vi ser det som viktigt att du värdesätter ett hjälpsamt bemötande mot dina kunder och uppskattar ett gott samarbete kollegor emellan. Du arbetar bra under såväl toppar som dalar, med ett tydlig fokus på att hjälpa dina kunder. Vidare söker vi dig som är mån om att trivas på jobbet och som har en öjdmjuk och respektfull inställning till andra människor i din omgivning. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Vikariat/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående/efter överrenskommelse

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 4 november 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


28 september 2024

Verksamhetsutvecklare till Sveriges nationella CSIRT

27 september 2024

IT-supporttekniker

27 september 2024