Arbetsbeskrivning
Om företagetFöretaget är en ledande aktör inom privat kapitalinvestering med en bestämd förpliktelse att skapa starkare och hållbara företag genom operationell förbättring och transformerande tillväxt. Företaget fokuserar på utvalda regioner och sektorer där de har djup erfarenhet och en lång historia av framgång. Nyckelsektorerna är Hälsovård, Teknologi, Betalningar, övriga finansiella tjänster samt industri tjänster.
Om tjänstenVi söker en entusiastisk, självgående och driven supporttekniker och ser gärna att du har erfarenhet sedan tidigare från en liknande roll. För oss är det här inte bara en tjänst, utan en möjlighet att växa och utöka dina kunskaper inom den spännande världen av IT-support. Vi tror att du har en solid förståelse för IT-system och en genuin passion för att ständigt utveckla dina tekniska färdigheter.
Som vår framtida supporttekniker kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och arbeta nära våra erfarna IT-experter för att leverera pålitlig och effektiv teknisk support till våra övriga kollegor. Din insats kommer att spela en avgörande roll för att säkerställa en smidig daglig verksamhet inom hela organisationen.
Kom och bli en del av vårt team där din passion och ditt tekniska kunnande kommer att vara en tillgång som uppskattas och främjas!
Dina ansvarsområden kommer innefatta:
Att tillhandahålla teknisk hjälp och support för inkommande IT-incidenter och serviceförfrågningar
Felsöka och lösa problem med programvara och maskinvara, inklusive operativsystem (Windows), applikationer och periferiutrustning.
Hjälpa till med administration och underhåll av Azure AD och Microsoft 365-tjänster.
Samarbeta med tvärfunktionella team för att identifiera och genomföra förbättringar av IT-processer.
Hjälpa till med hantering och underhåll av videokonferensinfrastrukturen
Upprätthålla korrekt och aktuell dokumentation av IT-procedurer, konfigurationer och systeminventarier.
Tillhandahålla utbildning och vägledning till användare om teknikanvändning och bästa praxis.
Kvalifikationer och egenskaper Minst 1 års erfarenhet av arbete inom IT-support.
Gedigen förståelse för IT-system, inklusive hårdvara, programvara och nätverk.
Erfarenhet av Microsoft Windows operativsystem.
Bekantskap med Azure AD och Microsoft 365-tjänster
God problemlösningsförmåga
Utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter, med en kundorienterad inställning.
Förmåga att arbeta samarbetsvilligt inom ett team och självständigt vid behov.
Övrig information Start:
Plats:
Omfattning:
Lön:
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.