Junior Supporttekniker till globalt möbelföretag i Helsingborg

Junior Supporttekniker till globalt möbelföretag i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och brinner för teknik och IT? Tycker du om att ha kontakt med människor och lösa tekniska problem? Vi söker en supporttekniker till ett marknadsledande och välkänt bolag inom möbelbranschen.

Vi söker dig som är i början av din karriär och som har gått IT-gymnasiet, har genomfört en eftergymnasial IT-utbildning och/eller har erfarenhet av arbete inom användarsupport. Du har ett passionerat intresse för IT och service, och du tycker att det verkar spännande att erbjuda världsklass teknisk support till användarna!

I rollen som supporttekniker är du företagets ansikte utåt och har mycket kontakt med verksamhetens användare. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal/chatt/mejl där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning.

Ansvarsområden
Som Supporttekniker kommer du ingå i ett stort Service Desk-team som främst kommer att lösa inkommande ärenden via telefon/chatt/mejl, genom vägledning eller fjärrstyrning. Du är ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line som tar över ärendet. Du kommer att sitta i fräscha lokaler i centrala Helsingborg!

Kvalifikationer


Kunskaper inom Windows & Officepaketet
Allmän kännedom kring PC/skrivare/tillbehör
Du behärskar svenska & engelska obehindrat i tal och skrift

Ett stort plus om du har erfarenhet av följande områden
Erfarenhet av kundtjänst/support
Active Directory
Exchange/Citrix
Ärendehanteringssystem/ITIL

Vi letar efter dig som har ett starkt kundfokus som gillar att ge professionell service anpassad efter kunders specifika behov. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Som person är du lugn och kan arbeta metodisk i en miljö med högt tempo, där du kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är även en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål. 

Ansökan
Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan via vår hemsida då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsen har löpt ut. För mer information, kontakta ansvarig Konsultchef: Sally Hansen på sally.hansen@randstad.se. Välkommen med din ansökan! 

Om företaget
Hos Randstad Technologies blir du del av vår kompetenta IT-konsultstyrka där vi arbetar med intressanta och attraktiva bolag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande och stimulerande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i konsultrollen, som följer upp hur du har det ute hos kund och coachar dig i din utveckling.
 
Konsultrollen och omväxling i all ära, men din trygghet är förstås också viktig. Självklart har vi kollektivavtal, pension och försäkringar. Dessutom har du så klart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Som konsult har du även möjlighet till nätbaserade utbildningar samt föreläsningar och konsultträffar. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult!
 
Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024