Junior Supporttekniker till Proact IT!

Junior Supporttekniker till Proact IT!

Arbetsbeskrivning

Söker du ett arbete där du får utveckla ditt IT- intresse på en arbetsplats som präglas av ett gott samarbete och genomsyras av laganda? Proact erbjuder dig den möjligheten! Supportteamet är litet vilket ger möjligheten att ta hänsyn till dina unika kompetenser och din utveckling. Proact söker idag en junior supporttekniker till deras kontor i centrala Göteborg. Ansök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Proact är bolaget som satsar på sina anställda och erbjuder möjligheter till utveckling, bland annat i form av kompetensutveckling samt genomgå diverse certifikat inom olika system. Företaget erbjuder både produkter inom mjukvara och hårdvara där syftet är att erbjuda kunden bästa tänkbara service i form av att skräddarsy tekniska lösningar utifrån kundens behov. Bolaget arbetar mycket efter frihet under ansvar där flexibilitet och ansvarstagande är viktigt.

Proact startades i Sverige år 1994 och har sedan dess arbetat med att förnya kundens IT-tjänster. Idag finns det 26 stycken anställda på kontoret i Göteborg och du som supporttekniker kommer att ingå i ett härligt team på två till fyra supporttekniker. En gemensam nämnare för alla medarbetare är ett stort tekniskt intresse vilket tros bidra till den goda befintliga arbetsmiljön. Proact växer med tiden och har ett samarbete med stora välkända kunder.

Proact erbjuder goda utvecklingsmöjligheter med skräddarsydda utbildnings- och utvecklingsplaner, marknadsanpassade ersättningspaket, företagshälsovård, belönings- och incitamentsplan kopplad till vår proaktiva kultur.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Proact.

ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker arbetar du med drift och lagringsmiljöer för kund och kommer att utgå från kontoret för att tillsammans med en kollega utföra supportärenden efter behov ute hos kund. Omfattningen av arbetsuppgifter kommer att variera beroende på kundbehov, men där dina övergripande arbetsuppgifter är att:


* Agera konsulterande gentemot kunder via telefon, mail eller på plats kring diverse supportärenden som till exempel byte av hårddisk/powersupply m.m.
* Arbeta i team där ni tillsammans arbetar för att lösa kundens problem


Förhoppningen är att du i början av din anställning kommer att spendera några dagar i Stockholm med närmaste chef och kollegor för att genomgå en introduktion. Det rådande samhällsläget vid den tidpunkten är det som är avgörande.

På sikt kommer Proact se till att du får relevanta utvecklingsmöjligheter i din roll som Supportteknker för att bli mer självständig i ditt arbete. När du har samlat på dig nog mer erfarenhet kommer även beredskapsarbete att ingå i tjänsten. Det ställs då krav på dig att vara flexibel då du står på "stand by" utöver dina regelbundna arbetstider.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som trivs i en självgående roll med mycket kundkontakt. Vi ser att du ständigt vill utvecklas och lära dig nya system, då detta varierar beroende på kund. Det är även viktigt att du känner dig bekväm med fysiskt arbete då tunga lyft kan förekomma. Vi söker även dig som:


* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har 0-3 års arbetslivserfarenhet
* Besitter ett gediget tekniskt intresse
* Har körkort och tillgång till egen bil då du ska kunna ta dig till Proacts kunder
* Är obehindrad i svenska och engelska varpå man på Proact kommunicerar i dessa språk både Internt och externt


Det är meriterande om du:


* Har en eftergymnasial utbildning inom: Teknik, IT eller liknande


Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Serviceinriktad
* Självgående
* Flexibel
* Ansvarstagande


För tjänsten ställs det även krav på utdrag ur belastningsregistret, drogtest och en kreditupplysning.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid: Tillsvidare
* Placering: Centrala Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proacts önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Proact är idag Europas ledande integratör inom datacenter och molntjänster. Bolaget levererar flexibla och tillgängliga IT-lösningar till kund och har genomfört över 5000 projekt runt om i världen. Proact har mer än 3500 kunder och hanterar för närvarande över 100 petabyte information i molnet. Vidare sysselsätter bolaget över 800 personer i 15 länder i Europa och Nordamerika. Proacts värderingar är: integritet, engagemang och kompetens, dessa ger en vägledning för beslut och hjälper företaget att nå det övergripande målet - att leverera effektivt verksamhetsstöd till deras kunder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2021
  • Ansök senast: 12 juli 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 augusti 2024

28 augusti 2024

28 augusti 2024

22 augusti 2024