Junior supporttekniker till svenskt IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Junior supporttekniker till svenskt IT-bolag!

Vi söker nu en junior supporttekniker till vår kunds servicedesk. Som supporttekniker arbetar du i en bred roll med varierande IT-relaterade ärenden som kommer in via telefon, mail och ärendehanteringssystem från användarna. Du har här möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till bolagets kund.

I supportteamet, bestående av tre personer, delar man på inkommande ärenden samtidigt som man gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt. Det är viktigt att kunderna får så bra support som möjligt så fort som möjligt och du och dina kollegor hjälper varandra i att säkerställa detta.

Du kommer bland annat arbeta med:

* Ta emot ärenden från kundens användare och ge ett bra bemötande
* Kontohantering
* Felsökning av datorer (främst PC), skrivare och enklare nätverksärenden
* Hantering av användare i AD och Exchange
* Behörighetsförändringar på filserver
* Installation och ominstallation av datorer
* Kontakt med tredjepartsleverantör
* Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

Placeringsort: Kundens kontor i Hammarby Sjöstad, arbetet utförs på kontoret.
Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid. Visstidsanställning på 6 månader, med god möjlighet till förlängning / överrekrytering av kund. Du kommer vara anställd som konsult hos Maxkompetens och arbeta ute hos kunden.
Arbetstid: Måndag - fredag kl.08.00-17.00 eller kl.07.00-16.00.

Din profil

För att du ska trivas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad, tålmodig och pedagogisk person. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp och har lätt för att lära dig ny teknik.

Vi ser att du som söker har en gymnasieexamen med IT-inriktning. Du har ett starkt intresse för IT och har en bred kunskap om datorer, felsökning och nätverk. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från en liknande roll som supporttekniker där du arbetat i ett ärendehanteringssystem samt arbetat med AD, Office 365 och Exchange. Vi ser det även som meriterande om du tidigare arbetat med ITIL-processer (Incident, Change, Problem). Rollen kräver att du är flytande i svenska i tal och skrift.

Intresserad?
Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Henriksen på .

Om kunden

Vår kund är ett svensk börsnoterat IT Management-bolag som erbjuder innovativa digitala lösningar till sina kunder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024