Junior systemtekniker inom Linux

Junior systemtekniker inom Linux

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter:

Som junior systemtekniker kommer du ingå i en grupp på fyra personer där du kommer arbeta med att utföra 2:a och 3:e linjens support främst via deras ärendehanteringssystem, Jira, men även via telefon och mail. Tjänsten innebär många varierande och komplexa ärenden där kollegorna arbetar tätt tillsammans och hjälps åt, till en början kommer du även få upplärning av dina seniora kollegor.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Att vara kunderna behjälplig som 2:a eller 3:e linjens support enligt de kundavtal som finns och uppnå de SLA-krav som är definierade i dessa

- Att eskalera ärenden till lämplig instans samt skriva buggrapporter och feature requests vid behov och verifiera rättningar.

- Att vara behjälplig vid leveransprojekt samt de interna projekt som gruppen driver

När du blir varm i kläderna finns även möjlighet till beredskap på ett rullande schema.

Det kommer finnas stora möjligheter till utveckling och lära sig komplexa delar inom Linux-världen. Möjlighet till certifiering inom bland annat Red Hat erbjuds.

Vi söker dig som har:

- Kunskaper inom Linux och har erfarenhet från drift och förvaltning av linuxservrar.
- Nätverksvana.
- God datorvana.
- Goda kunskaper inom Windows.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
- Eftergymnasial utbildning är meriterande.

Meriterande:

- SIP, Wildfly
- Virtualisering i moln (AWS/Azure) eller Hypervisor (ESXi/HyperV)
- Nätverk, Loggning och Övervakning
- Scripting
- ITSM

Vidare söker vi dig som är hungrig, driven och trivs med att lösa problem. I rollen som systemtekniker är det viktigt att du är noggrann, teknisk och förstår vikten i dokumentation för att kollegorna enkelt ska förstå vad som gjorts i ett ärende. Rollen innebär mycket kontakt med kunder och kollegor vi ser därför att du är social, kommunikativ och en lagspelare.



Om nWise:

nWise arbetar för att utöka tillgängligheten när det kommer till kommunikation. Vi gör detta genom att globalt leverera IT-lösningar för inkluderande telefonsamtal, som gör skillnad i människors vardag.

Med vår plattform MMX kan vi erbjuda en rad olika kommunikationslösningar. Allt från enklare callcenter-uppsättningar, texttelefon och videotelefon appar, till avancerade lösningar för kritiska nödsamtal till människor med dövhet, dövblindhet eller hörselnedsättning.



Information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%
Placering: Uppsala

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Envoke Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Postadress

Kista Entré
KISTA, 16440

Liknande jobb


28 november 2024

Systemadministratör Unix Server – Linköping

27 november 2024