OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att ge riktigt bra service och gillar att göra det lilla extra för att nå resultat? Har du dessutom erfarenhet av både IT-branschen och försäljning? Då har vi rollen för dig!
I rollen som Sales Support kommer du att arbeta i kundteam med Account Managers och/eller Key Account Managers, där din uppgift är att ge stöd till företagets kunder i form av administration och annat produkt-och kundrelaterat säljarbete. Arbetet innebär tät kontakt med kunder och övriga avdelningar inom företaget i syfte att sälja, registrera och orderhantera i våra interna system. Viktigt är att du har lätt att sätta dig in i affärssystem, villkor, rutiner och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter omfattas bla av:
•Orderläggning i våra interna system
•Uppdatera, administrera och kundanpassa beställningsportal
•Besvara produktfrågor
•Offerthantering
•Skapa och uppdatera biddar
•Hantera inköp
•Leveransbevaka ordrar
•Garantiärenden och returer
•Kontakt med tillverkare och distributörer för att ta fram aktuella priser och beställningsunderlag
•Kontrollera att leverantörsfakturor stämmer med kundorder
•Driva mindre projekt med leveranser av produkter och tjänster
•Arbeta löpande med utveckling av arbetsrätt och rutiner
Detta söker vi:
För att trivas i rollen krävs det att du gillar och drivs av att ge bra service, vara en del av säljprocessen och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du tycker om att jobba i team kring olika typer av uppgifter samt vara flexibel i ditt förhållningssätt.
•Du har god initiativförmåga samt förmåga att kunna planera dina arbetsuppgifter.
•Du har lätt för att förstå vad som skall göras för att uppnå uppsatta mål.
•Du är strukturerad, ansvarsfull, flexibel och noggrann.
•Du är säljdriven & resultatinriktad.
•Du har god social kompetens och god verbal och skriftlig framställningsförmåga.
•Du är en innovativ lagspelare och gillar att jobba i team.
•Du har en positiv attityd och bidrar till att skapa en glad stämning både gentemot kunder och inom teamet.
För att passa in och lyckas i rollen som medarbetare inom Sales Support ser vi gärna att du har tidigare branschvana och god produktkunskap inom IT samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll (ex. säljstöd, orderhantering, kundsupport). Vidare behöver du ha god datorvana och starka kunskaper inom Officepaketet.
Som person är du självständig, prestigelös, strukturerad och noggrann. Du tycker om att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett genuint intresse för service och drivs av att arbeta med försäljning. Du har gymnasiekompetens och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vi frågade anställda om varför man vill jobba hos vår kund
``Det är ett spännande bolag, speciellt för mig som kommer från en helt annan bransch innan.
Lärt mig otroligt mycket och utvecklas varje dag!
Det är ett stort bolag till omsättning men känns som en härlig familjärt bolag.
Tjänsten i sig gillar jag mycket då man är med i olika delar av bolaget. Dagarna varierar ganska mycket i själva arbetsuppgiften vilket gör det kul att gå till jobbet.
Jag skulle absolut rekommendera denna arbetsplats! ´´
Om oss
Här erbjuds samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom en chans att växa såväl privat som professionellt. Du som junior får en chans att starta din karriär på ett hållbart och rättvist sätt. Vi jobbar med fördomsfri rekrytering och finns till för att skapa känslan av "äntligen måndag" för fler människor!
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under ca 9 månader vara anställd genom oss på Framtiden som konsult för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Process: Telefonintervju, intervju, referenstagning, möte med kund
Villkor
Startdatum: augusti
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Solna Business Park, Stockholm
Arbetstider: Heltid, 8-17
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996