Junior Teamledare till IT-Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av att sitta i Servicedesk och känner dig redo för att ta nästa steg i karriären? Gillar du att ta ansvar och söker möjligheten att ta en mer ledande roll? Då är det här din chans!

Consolis söker nu en IT-tekniker/Teamledare med fokus på att stärka upp den globala Servicedesken i Stockholm.


Om företaget

Consolis är Europas ledande koncern inom konstruktion och tillverkning av prefabricerade betongelement med 120 produktionsanläggningar i 30 länder i Europa, Nordafrika och i Sydostasien. Med 100 års erfarenhet levererar bolagen inom koncernen innovativa och hållbara lösningar för bostäder, kommersiella byggnader, infrastruktur och anläggningsprojekt. Idag har Consolis över 10.000 anställda och omsätter ca 1,4 miljarder Euro. Consolis svenska bolag är Strängbetong som bygger allt från bostäder och kontor till parkeringshus, hallar och arenor i prefabricerad betong.

Consolis Group IT ansvarar för IT i hela koncernen; IT-drift, end-user services, business solutions och application management. Group IT leder också den digitala utvecklingen i koncernen, främst inom BIM och VDC. Group IT bildades 2015 som en sammanslagning av tidigare decentraliserade IT avdelningar, vilket är ett viktigt led i koncernens strategiska förändring.


Din vardag

Du kommer vara en del av Consolis globala Servicedesk där du både deltar i det dagliga servicedeskarbetet samt har en viktig del även i den strategiska planeringen framåt. Du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för att alla inkommande ärenden hanteras, registreras och följs upp. En hel del i arbetet går ut på felsökning och identifiering av problemet som uppstått och en del av ditt arbete blir att se över statistik och analys av SLA:er ut mot användarna. Du kommer att samarbeta med Service Desk Manager och agera som stöd för diverse mindre projekt kopplat till verksamheten. Du kommer också att vara med att planera och skapa processer/rutiner som stödjer och effektiviserar arbetet och höjer servicegraden ut mot de interna användarna.

Den tekniska plattformen är Windowsbaserad och arbetet inkluderar även support och felsökning av mobila enheter, videokonferenssystem, skrivare mm. I arbetet kommer resor förekomma, inom främst Europa.


Vem är du?

För att passa in i rollen har du några års erfarenhet från Servicedesk samt har en övergripande teknisk förståelse. Då du kommer jobba nära dina kollegor ser vi att du är en teamplayer som trivs i nära samarbete med andra. Din vardag kommer att präglas av kundkontakt globalt inom koncernen, varför vi ser att du är en serviceinriktad person med en god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. (Meriterande är om du talar finska eller franska). Du har goda tekniska kunskaper inom främst Windows, Active Directory, Office samt Citrix.

Som person är du flexibel och initiativtagande. Du är en ansvarsfull och driven person som är trygg i dig själv och vågar stå på dig i utmanade situationer.

Är du den vi söker?

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

För mer information vänligen kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom, johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy, rebecca.levy@wiseit.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 januari 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024