Junior tekniker till 2nd line support

Junior tekniker till 2nd line support

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos vår kund i Västerås söker vi en junior supporttekniker till 2nd line som vill bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad. Vår kund siktar på och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår nya gemensamma resa! 

Vill du ta dig an utvecklande uppdrag där du arbetar med den senaste tekniken ihop med professionella och ambitiösa arbetskollegor så är du rätt person för denna tjänst!

Hos vår kund får du arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande uppdrag ingår som en naturlig del i arbetet. Du hamnar i ett team med stort driv och höga ambitioner som alltid gör sitt yttersta för att göra kunderna nöjda. Ditt team leds av en gruppledare med goda ledarskaps- och drifterfarenheter - som finns där för att ni som team, och du som individ, ska kunna vara den bästa versionen av dig själv och leverera det som förväntas!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på sin karriär.

Arbetsuppgifter
Kundens uppdrag är att sköta driften av deras kunders system, stora som små. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Som tekniker har du och ditt team, ansvar för en bestämd grupp återkommande kunder. Du får därför möjligheten att bygga nära relationer med dina kunder och din absoluta strävan är att de alltid ska känna sig trygga. Tillsammans säkerställer ni att våra tjänster uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem. Medarbetare hos vår kund besitter hög ansvarskänsla och ett fantastiskt engagemang!

Du hör till Team TAC (Technical Assistance Center) som består av två underavdelningar – Servicedesk och NOC. Här arbetar du väldigt tekniskt - både brett och djupt. 

Din profil och kvalifikationen
Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat på en service desk sedan tidigare. Du har en utpräglad servicekänsla, är en person som tar mycket ansvar samtidigt som du har ett brinnande intresse för teknik.

Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt. Du arbetar strukturerat och är van att planera ditt arbete samt är mycket noggrann i det du gör och gillar att arbeta i team.

Din tekniska profil
- Windows Server/Klient
- AD och GPO
- Office 365 och Azure
- RDS och Citrix
- Övervakning
Meriterande kunskap / erfarenhet
- ITIL-baserat arbete i ITSM
- Nätverk (routrar, switchar samt klient VPN-lösningar)
- Powershell
Vad vi erbjuder
och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer ell
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Arlinda Shefketi på tfn: 0734-159372 eller arlinda.shefketi@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024