Junior teknisk support till Neovici

Junior teknisk support till Neovici

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en miljö med varierande arbetsuppgifter där du varje dag får vara en hjälpande hand både till dina kollegor och kunder?
Här spelar inte utbildningen någon större roll utan vi lägger vikten på dina erfarenheter och personlighet!

Sök redan idag för att inte missa chansen till ditt nya drömjobb!


Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för IT och vill få kombinera detta tillsammans med att jobba i ett tajt team där kommunikationen kommer vara en viktig nyckel till framgång.
Vi ser gärna att du har arbetserfarenhet inom IT , är självständig och har en problemlösningsförmåga som du vill fortsätta att utveckla vidare.



Arbetsuppgifter

•Analysera och lösa supportförfrågningar från kunder, felsöka och tillhandahålla lösningar på tekniska problem.
•Reproducera och felsöka problem på Neovici’s egna produkter och teknikstack
•Kommunicera med kunder och håll dem uppdaterade genom olika kanaler.
•Samarbeta med utvecklings-, produkt- och supportteam för att möta framtida krav.
•Skriva och uppdatera dokumentation för interna och externa kunskapsbaser.
•Arbeta med spännande teknik och utveckling av egna system för att skapa innovativa lösningar för de utmaningar kunder har.


Skallkrav
•Arbete inom IT-support och IT arbete ca 1-2 år.
•Goda, allmänna kunskaper inom Windows, Linux, Mac, webb
•Grundläggande internetkunskaper (ex. vis HTTP, DNS, DHCP, routing)
•Erfarenheter av databaser, SQL
•svenska och engelska, i tal och skrift



Det är meriterande om du
•Erfarenhet av programmering eller scripting
•Erfarenhet av tillhandahållande av molntjänster
•Erfarenhet av att strukturera och leda förbättringsarbete Ärendehanteringssystem (ex. vis Redmine, JIRA, Bugzilla)
•Utveckling av molnbaserade, skalbara system
•“Multi-tenant” system


Om företaget
Neovici är ett FinTech bolag med huvudkontor i Gamla Stan och de utvecklar en molntjänst för automatisering av finansiella flöden. Cosmoz är designad för självständighet i arbetsflöden och kan övervinna begränsningarna hos mänskliga beroende processer, säkerställa stabilitet, tillväxt och fortsatta affärsmöjligheter även i oroliga tider.
De är just nu i en tillväxtfas där mycket spännande saker är på gång. De erbjuder, förutom detta, stora möjligheter till kompetensutveckling, gemensamma frukostar, luncher och fika samt personalaktiviteter en gång i månaden.


Erbjudande:
•Friskvård: 3000kr/ år
•Kompetensutvecklingsprogram
•Betalda träningstimmar
•Konferenser utomlands


Om oss

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du bli direkt anställd hos vår kund!



Villkor
Startdatum: enligt överenskommelse
Lön: enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: heltid, 8-17

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 1 januari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024