Junior Teknisk support till Travelize

Junior Teknisk support till Travelize

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av tekniska möjligheter? Brinner du för att hjälpa andra? Gillar du att ha nära kontakt med användare? Då kan det vara dig vi söker till vår tekniska support! 

Vitec Travelize är ett marknadsledande mjukvaruföretag som utvecklar och driver programvara inom bokningssystem, webb- och mobillösningar för researrangörer. Våra lösningar bidrar till att researrangörer kan öka sin försäljning av resor och administrera dessa effektivare. Våra programvaror finns hos över 200 researrangörer. Systemen är helt webbaserade vilket skapar en hög flexibilitet och tillgänglighet. Vi har idag åtta anställda och vår bas i Göteborg, men några av våra medarbetare arbetar i Katrineholm och London.

Vi erbjuder dig

I dina arbetsuppgifter ingår att stötta och hjälpa våra kunder främst via vårt ärendehanteringssystem men även via telefon. Det kan handla om allt från att hjälpa dem med programvarans funktionalitet, stötta i frågor av teknisk karaktär, ge förslag hur de bättre kan nyttja systemet till att göra kundspecifika anpassningar.

Vår tekniska support består av fem personer som jobbar nära våra kunder, lyssnar på de behov som finns och löser användarnas problem. För oss är produkterna grunden, vi vill lösa uppgifter enkelt och effektivt och vi når våra mål genom att agera med öppenhet och tillit.  Du blir en del av ett lönsamt, väletablerat och stabilt men samtidigt växande mjukvaruföretag.

Vem är du?

Din utbildningsbakgrund är inte avgörande - så länge ditt intresse för system och teknik, din nyfikenhet och ditt driv bidrar till att lösa användarnas behov. Du har kanske teknisk gymnasieutbildning med IT-inriktning, YH-utbildning inom IT eller god teknisk kunskap som du skaffat dig på annat sätt. Har du erfarenhet av programmering och/eller webbdesign är detta ett plus.

Som person tycker du om att möta kunder och ser det som en utmaning att lösa knepiga problem. Du är nyfiken, serviceminded och har ett professionellt förhållningssätt. Du ser fram emot att få utvecklas och lära dig nytt inom området.

Du behöver kunna uttrycka dig professionellt och ledigt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Låter det här som ett uppdrag för dig?

Sista ansökningsdag är 26 maj 2023. Men vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom urvalet löpande.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Margareta Maxwell på 073-743 62 79 eller margareta.maxwell@vitecsoftware.com.

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Tillsvidareanställning

Plats: Göteborg

Om Travelize

Travelize har sedan drygt 20 år levererat bokningssystem och webblösningar till researrangörer. Våra kunder finns främst i Sverige, Norge, Danmark samt Finland. Åbergs Datasystem med programvaran Rebus är ett helägt dotterbolag. Travelize ingår sedan 2021 i Vitec Software Group. Läs mer på www.travelize.se.

Om Vitec Software Group

Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på - idag och imorgon. Vitec har 1 350 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2022 en nettoomsättning på 1 978 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com (www.vitecsoftware.com).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vitec in Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024