OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter ny spännande utmaning inom logistik eller transport? Har du erfarenhet av administration eller kundservice? Då kanske vi har tjänsten för dig! Till kund söker vi nu en engagerad och lösningsorienterad transportkoordinator som vill bidra till företagets framtida framgång. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Transportkoordinator blir du en viktig del av företagets Supply Chain-avdelning. Ditt främsta fokus är att på ett flexibelt sätt planera och tillgodose företagskunder med leveranser i rätt tid. Till dina arbetsuppgifter hör även att ansvara för lagerstyrning, transportbokning, godsmottagning och hantering av frakt- och tulladministration. Vidare arbetar du med att avhjälpa fel,
Som Transportkoordinator har du många kontaktytor både internt och externt. Bland annat arbetar du gentemot chaufförer som levererar ditt gods är därför en viktig del av den dagliga driften. Du samarbetar även till stor del med produktionsavdelningen och innesäljsfunktionen.
I denna tjänst ingår du i ett engagerat team tillsammans med två Transportplanerare. På huvudkontoret i Ulricehamn får du chansen att arbeta i en händelserik roll där du har möjlighet att utvecklas inom många områden. Arbetstider är kontorstider med flexmöjligheter. Tjänsten som Transportplanerare är på konsultbasis och inledningsvis en tjänst på sex månader, men med goda möjligheter till förlängning för rätt person.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter där du har fått jobba med stor variation och i en ombytlig miljö. Som person är du initiativtagande, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du tar ansvar för din uppgift och är en lösningsorienterad person. Du lägger stor vikt på kvalitét och är duktig på att växla upp och ner i tempo vid behov. Du kommunicerar enkelt på svenska likväl som engelska i tal och skrift. Meriterande om du har erfarenhet av ett tredje språk så som Finska, Ryska eller Tyska.
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson
Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld
Jane Carlsson
036- 17 32 66