OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Till vår konsultverksamhet söker vi nu någon som ska arbeta med Treasury Support i ett globalt företag inom fordonsindustrin. Avdelningen Treasury Support är en Back Office-funktion och är ansvariga för kontanthanteringen inklusive cashpool- och likviditetsprognoser samt netting för koncernens interna fakturor. Du kommer även hantera administration av transaktioner och uppgörelser. Du arbetar nära tillsammans med alla avdelningar inom Treasury organisation och övriga koncernen, banker och andra finansiella institut i Sverige och utomlands.
I det dagliga arbetet kommer du ha fokus på;
"Förbereda och genomföra interna och externa betalningar.
"Konsolidera dagliga likviditet.
"Match egna erbjudanden med motparter i olika matchningssystem.
"Stötta bolagets Treasury & Trading avdelning.
Vem är du?
För att passa och trivas i rollen och snabbt kunna komma in i arbetet har du en universitetsexamen i ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet, intresse för de finansiella marknaderna och deras produkter. Då mycket kommunikation sker med svenska så väl som utländska aktörer är det viktigt att du är bekväm i att tala och skriva både på svenska och engelska. Du har hög integritet och etik och ett organiserat och strukturerat arbetssätt.
Som person har du en positiv attityd, är orädd, en lagspelare och tar egna initiativ samt har en öppen inställning till förändring. Vi söker dig som är ivrig att lära dig och att du fungerar bra självständigt såväl som i grupp.
Uppdraget är tänkt att börja i mitten av juli och pågå året ut.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Kontaktperson
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Carl-Henric Möller via telefon: 031-617235
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645