Junior Upphandlare

Junior Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsrelaterade frågor tillsammans med nuvarande två upphandlare på programmet för upphandling, juridik och administration. Upphandlingar sker inom ett brett område på FBA och innefattar t.ex. teknisk utrustning, förbrukningsmateriel, inredning och konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet i bistånds- och utvecklingsländer.

I dina arbetsuppgifter ingår att hantera de ärenden som inkommer till upphandlingsfunktionen, genom att vara första kontakt vid beställning, svara på frågor och stötta kollegor i beställningsfasen. Du genomför avrop och upphandlingar självständigt, och hjälper övriga upphandlare med avtalsadministration, diarieföring och granskning av underlag. Att sammanställa statistik och uppdatera register ingår också i ditt arbete.

Du har ett viktigt uppdrag att på ett pedagogiskt sätt kommunicera kring upphandlingsområdet och att hålla stödmaterial uppdaterat. Du bidrar också till att stärka samarbetet och vidareutveckla rutinerna inom upphandlingsfunktionen. Ytterligare arbetsuppgifter inom programmets verksamhet kan tillkomma.

Din profil
Kvalifikationer

• Relevant akademisk examen eller kvalificerad yrkesutbildning, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av inköps- och/eller upphandlingsarbete
• Erfarenhet av arbete i upphandlingssystem
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande

• Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att vara konsultativt stöd i upphandlings-, inköps- och avtalsfrågor
• Kunskap om Statens inköpscentrals arbete för statliga ramavtal, och avrop från dessa ramavtal
• Ytterligare språkkunskaper

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet, men också på förmågan att skapa struktur för dig själv och andra. Du söker aktivt efter alternativa lösningar på situationer och problem, och har ett öga för att vidareutveckla befintliga tillvägagångssätt. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du har intresse, vilja och förmåga att ge god service genom ett prestigelöst förhållningssätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, genom en lyhördhet för andras behov. 

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning. 

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss. 

Du kommer att anställas som tjänsteperson, med placering på upphandlingsfunktionen. Tjänsten är en visstidsanställning till och med december 2023, med tillträde snarast. Möjliga placeringsorter är Stockholm eller Sandö (i Kramfors kommun), beroende på vad som passar dig bäst. I arbetet ingår inrikes resor mellan kontoren. Tjänsten är säkerhetsklassad, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. 

Ansök senast 2022-04-17 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

 

Rollens innehåll: Camilla Jakobsson, biträdande enhetschef verksamhetsstöd, 070-575 16 45

Allmänna och praktiska frågor: Karin Enberg, HR verksamhetspartner, 070-180 55 21

Facklig representant: Julia Fyr, lokala Saco-S, 072-226 50 61

Kontaktpersoner på detta företaget

Tjänstens innehåll - Gabriela Elroy, Bitr. utbildningschef
+46 612 823 04
Praktiska frågor - Siri Lundberg, Personalhandläggare
+46(0)705751645
Representant SACO-S Adam Olsson,
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare
+46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef
+46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karin Arnlund, Personalhandläggare
+46 72 241 85 04
Tjänstens innehåll - Richard Zajac-Sannerholm, Programansvarig
+46 70 286 14 66
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Tjänstens innehåll - Marianne Kihlberg, Kommunikationschef
+46 70 618 23 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folke Bernadotteakademin
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 37, 115 93 Stockholm
None

Postadress

Sandövägen 1
Sandöverken, 87264

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024