OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bygga en karriär inom offentlig upphandling och inköp? Har du upphandlings- och byggteknisk kompetens och vill göra hållbara och värdeskapande affärer för Västerås stad? Då ska du söka tjänsten som junior entreprenadupphandlare hos oss. Här får du jobba med spännande projekt och bidra till enhetens häftiga förbättringsresa!
I Stadshuset, centralt beläget i Västerås och med bara några minuters gångavstånd från centralstationen, hittar du oss som arbetar på Upphandlings- och inköpscenter. Vi är 22 engagerade medarbetare som arbetar i fyra olika team. Nu söker vi dig som liksom vi drivs av goda affärer, lagarbete, ständig förbättring och vill bli en del av entreprenad-teamet.
Upphandlings- och inköpsenheten ingår i Stadsledningskontoret som du kan läsa mer om här: www.vasteras.se/stadsledningskontoret
ARBETSUPPGIFTER
På uppdrag av stadens nämnder och styrelser och i nära samverkan med berörda förvaltningar, är Upphandlings- och Inköpsenhetens roll att utföra hållbara och kostnadseffektiva upphandlingar för Västerås stad. Enhetens medarbetare hanterar ett stort upphandlingsvärde och är under utveckling. I ansvaret att samordna, driva och utveckla stadens gemensamma upphandlingsprocess är några av våra ledord lagarbete och ständig förbättring. Det är viktigt att du kan relatera och bidra till dessa.
I rollen som junior entreprenadupphandlare genomför du upphandlingar av entreprenader och tekniska konsulter. Du är delaktig och drivande genom hela upphandlingsprocessen; från utformning av underlag till avtalsförhandling och föredragande inför nämnd. Projekten driver du tillsammans med beställare på stadens förvaltningar, med stöd av områdesansvarig för entreprenad och i samarbete med dina kollegor i teamet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad, nyfiken och ambitiös. Du kan grunderna i Lagen om Offentlig Upphandling och arbetet utifrån AMAs referensverk och de Allmänna bestämmelserna inom byggnads-, anläggnings- och installationsentreprenader liksom inom tekniska konsultuppdrag.
Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling med inriktning mot entreprenad eller annan inriktning som är likvärdig. Du talar och skriver svenska obehindrat och är van att använda Officepaketet i ditt arbete. Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom inköp/upphandling med inriktning mot entreprenad inom offentlig sektor. Det är även meriterande om du har kunskaper i Visma och E-avrop. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.