OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös.
Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 miljoner kronor och ca 540 anställda. Med över 200 opera- och balettföreställningar, ett antal symfonikonserter och fler än 100 kammarmusikkonserter bjuder varje säsong på ett brett spektrum av musikupplevelser. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk.
VAD DU KOMMER ATT GÖRA
Som upphandlare på Kungliga Operan kommer du att tillsammans med Kungliga Operans fasta upphandlare bistå hela företaget med rådgivning och administrativt stöd vid anskaffningar utifrån LOU, Operans upphandlingspolicy samt andra regler och riktlinjer i anslutning till detta.
Arbetet omfattar hela processen från behovsanalys, framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till förvaltning av avtal och ramavtal. Upphandlingarna genomförs i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdarna.
VAD DU BLIR EN DEL AV
Du kommer att arbeta inom en dynamisk verksamhet med cirka 120 olika yrkeskategorier som alla på olika sätt arbetar med att bidra till att Kungliga Operans konstformer opera, balett och musik når ut till en så stor publik som möjligt.
Du kommer att rapportera till chefsjuristen men även samarbeta med framförallt Kungliga Operans fasta upphandlare och olika medarbetare inom flera projekt och avdelningar som har anskaffningsansvar t.ex. kommunikationsavdelningen, fastighetsavdelningen, IT-avdelningen, HR-avdelningen mm samt i övrigt ha kontakt med många olika av Kungliga Operans avdelningar och medarbetare.
VEM DU ÄR
Du har en YH-utbildning som upphandlare, alternativt en akademisk examen med inriktning mot upphandling. Du ska vidare har erfarenhet av att i närtid självständigt ha ansvarat för åtminstone en hel upphandlingsprocess.
Du förväntas ha goda ekonomiska kunskaper samt behärska svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett upphandlingsverktyg, exempelvis TendSign.
Vi ser gärna att du har specialistkunskaper och/eller erfarenhet avseende entreprenadupphandlingar i enlighet med AMA AF/AB/ABT/ABK.
Du har förmåga och ambition att kunna arbeta självständigt samt vara noggrann och strukturerad samt har ett gott omdöme och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att samarbeta, vara lyhörd och inge förtroende eftersom arbetet innefattar många kontakter på skilda nivåer inom Kungliga Operan samt med leverantörer och andra externa parter.
ANSTÄLLNINGEN
Operan söker en upphandlare för en period om 6 månader med start i början/mitten av augusti 2023.
INTRESSERAD?
För mer information om tjänsten, kontakta chefsjurist Helena Sköldborg, 08-7914301.
Facklig representant är:
Jens Persson Hertzman, Fackförbundet Scen och Film, jens.persson.hertzman@operan.se
Helena Lindroth, Akademikerförbundet SSR, helena.lindroth@operan.se
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb. Bifoga CV samt ett personligt brev där du berättar om varför du söker den här tjänsten.
Sista ansökningsdag är den 11 juni 2023.