Junior upphandlingssamordnare till vår kund i Stockholm

Junior upphandlingssamordnare till vår kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

I rollen som upphandlingssamordnare ingår att ge verksamheten stöd vid olika typer av anskaffningar av varor och tjänster. Du kommer att få vara upphandlingsstöd i anskaffningar som framförallt genomförs som förnyade konkurrensutsättningar. Det innebär bland annat självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Tillsammans med kollegor kommer du vidare att genomföra utvecklingsarbete inom enheten.

Som upphandlingssamordnare är du enhetens ”kanal in”, vilket medför att du har en stor mängd interna och externa kontakter. I rollen ligger att se till att enhetens information i olika kanaler hålls uppdaterad och att den motsvarar verksamhetens behov. Du kommer att hantera myndighetens anmälningssystem, avtalsdatabas och enhetens funktionsbrevlåda. Du kommer att arbeta enligt lagstiftning, processer och rutiner inom området.

Denna tjänst är en visstidsanställning som pågår fram till 2025-01-31, med chans till förlängning till 2025-04-30.

Obligatoriska krav:

YH-utbildning inom offentlig upphandling och/eller minst två års akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område.
Genomgått praktik och/eller ha erfarenhet av arbete i offentlig sektor under minst sex månader totalt. Praktiken och/eller arbetet ska ha innefattat stöd till verksamheten i upphandlings- eller inköpsrelaterade frågor.
Ha mycket goda språkkunskaper i svenska.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande?

Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2024
  • Ansök senast: 20 augusti 2024

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024