Junior upphandlinssamordnare för konsultuppdrag hos myndighet.

Junior upphandlinssamordnare för konsultuppdrag hos myndighet.

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill jobba som upphandlingssamordnare hos vår kund som är en myndighet i Stockholm.

Omfattning: Heltid 100%
Start: omgående
Längd: 2025-01-31 eventuellt längre.

Arbetet sker på plats i kundens lokaler.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som upphandlingssamordnare ingår att ge verksamheten stöd vid olika typer av anskaffningar av varor och tjänster. Konsulten kommer att få vara upphandlingsstöd i anskaffningar som framförallt genomförs som förnyade konkurrensutsättningar. Det innebär bland annat självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Tillsammans med kollegor kommer du vidare att genomföra utvecklingsarbete inom enheten.

Du förväntas bidra med din kompetens och ett engagerat medarbetarskap.

Som upphandlingssamordnare är du enhetens "kanal in", vilket medför att du har en stor mängd interna och externa kontakter. I rollen ligger att se till att enhetens information i olika kanaler hålls uppdaterad och att den motsvarar verksamhetens behov. Konsulten kommer att hantera myndighetens anmälningssystem, avtalsdatabas och enhetens funktionsbrevlåda.

Du kommer att arbeta enligt lagstiftning, processer och rutiner inom området.


Vem är du?
För att passa för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Ha genomgått en YH-utbildning inom offentlig upphandling och/eller minst två (2) års akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område.
- Ha gjort praktik och/eller ha erfarenhet av arbete i offentlig sektor under minst sex (6) månader totalt. Praktiken och/eller arbetet ska ha innefattat stöd till verksamheten i upphandlings- eller inköpsrelaterade frågor.
- Ha mycket goda språkkunskaper i svenska.


Om verksamheten
Tycker du att detta passar in på dig så är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2024
  • Ansök senast: 13 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023