OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer ingå i koncernens funktion för inköp och arbeta med befintliga system inom inköp men även vara en viktig del i vårt arbete med digitalisering. Gruppen som du kommer tillhöra består av både juniora och seniora projektledare som stöttar och inspirerar varandra i arbetet och den fortsatta utvecklingen hos oss på Peab. Vi har många spännande och viktiga projekt där du kommer att vara en del. Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen på vår digitaliseringsresa.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är
- att arbeta med förvaltning av vårt avropssystem
- arbeta med katalogkvalitet för att säkerställa att avropssystemet är användarvänlig
- att vara en aktiv och bidragande del i våra digitaliseringsprojekt
- att koordinera och delta vid workshops och intervjuer i våra projekt
- att skapa, delta och hålla utbildningar
Din profil
För att lyckas i rollen är du nyutexaminerad ekonom eller ingenjör från universitet/högskola (4-5 årigt program), eller har upp till 3 års erfarenhet av utvecklingsarbete inom inköp. Kanske har du tidigare erfarenhet av att arbeta som projektmedlem i ett utvecklingsprojekt inom inköp eller som konsult inom samma område. Vi tror att du är en duktig kommunikatör och gillar att leda och driva förändringsarbete.
Erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen eller inom inköp är meriterande men inget krav. Har du erfarenheter från företag/branscher med liknande karaktär, dvs. decentraliserade och distribuerade verksamheteter är det positivt. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av avropssystem eller inköpssystem.
Som person tror vi att:
- Tar du initiativ, är drivande och lyhörd kommer du att lyckas i rollen
- Du stimuleras av att lösa problem och bidra till förbättringar
- Du är strukturerad och metodisk
- Du utgår från ett helhetsperspektiv
- Du tycker om att samarbeta och att arbeta i team för att lösa gemensamma utmaningar
Placeringsort för tjänsten är antingen Malmö eller Göteborg. Du kommer resa ca 50 dagar/år inom Norden.
Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med stora möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Erik Ravinder, ansvarig för digitalisering inom inköp, mail: erik.ravinder@peab.se eller tel: 0725-335317. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06