Juniora inköpare

Juniora inköpare

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vi rekryterar för framtiden och vill nu få kontakt med nya stjärnor som vill starta eller utveckla sin karriär hos oss på Scania. Vi rekryterar till flera avdelningar och vill nu ha din ansökan om du vill få chansen att bli en av oss! 

Att jobba som junior inköpare, eller som vi kallar det, Buyer, är en väldigt bra möjlighet för dig att påbörja inköpskarriären där du inledningsvis lär dig Scania och vårt sätt att arbeta. I rollen fungerar du som ett oerhört viktig stöd till de mer seniora inköparna. En blandning av administrativa och mer utmanande uppgifter ingår i rollen och beroende på din erfarenhet kommer du få utveckla dina kompetenser samtidigt som du lär dig nya arbetsuppgifter. Hos oss kommer du att ha chansen att bidra från dag ett och utveckla dina förmågor. Du kommer att jobba nära ditt team och ni tillsammans kommer att bygga många kontakter både internt genom våra tvärfunktionella avdelningar och med externa leverantörer. 

Vem är du?

Vi hoppas att du tycker om att bygga relationer, är väldigt driven och målinriktad och har en vilja att utvecklas. Det är också viktigt att du liksom vi trivs i en internationell arbetsmiljö. För att kunna utföra uppgifterna i denna rollen ser vi gärna att du uppfyller följande,   


• Ha intresse för både teknologi och business   
• Ha analytisk förmåga, är strukturerad och trivs med att arbeta i Excel 
• Behärska engelska i tal och skrift 
• Ha en stark förståelse och intresse för konsten av att förhandla kommersiellt  
• En relevant akademisk- eller yrkeshögskoleutbildning

 Dagliga arbetsuppgifter, 


• Att följa upp leveranser och avvikelser  
• Delta i strategiska och taktiska diskussioner tillsammans med teamet och business partners för att skapa förståelse för inköps olika behov 

• Assistera administrativa uppgifter såsom att beställa order, hantera fakturor, uppdatera prislistor, hantera och följa upp leverantörens förfrågningar om förändringar.

Livet hos oss på Scania inköp,

Scanias inköpskontor ligger i Södertälje och här kommer du att arbeta i ett modernt kontorslandskap som erbjuder projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus. Här får du vara ansiktet utåt för ett av branschens starkaste varumärken gentemot leverantörer. Vi erbjuder dig en anmärkningsvärd karriär och utvecklingsmöjligheter. Du kommer att arbeta i ett fantastiskt team, som tar att ha kul på allvar. Andra charmiga förmåner som kan locka är tjänstebil, prestationsbonusar, pensionsplan, flexibel arbetstid, lunch till reducerade priser och mycket mer. 

 

Vänligen ansök så snart som möjligt med CV och personligt brev, men senast 2022-06-02, urval och intervjuer hålls löpande under hela ansökningsperioden. 

Vi ser verkligen fram emot din ansökan! 


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 8 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024