OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få hållbarhetsförändringar att hända på riktigt? Är du i början på din inköpskarriär? Vi på Scania genomgår en spännande förvandling från en traditionell lastbilstillverkare till en leverantör av kompletta hållbara transportlösningar. Inköp är en avgörande del av transformationen och Scanias framgång är beroende av att leverera produkter till rätt teknologi, kvalitet, leverans och kostnad med fokus på hållbarhet.
På Inköp satsar vi på att hitta talanger och framtida stjärnorna som vill bidra till Scanias framgång och utveckling. Vi tror starkt på potential och vi vill skapa möjligheter för dig som är i början av din karriär. Är du redo att till nästa år utmana dig själv och ta nästa steget i karriären, dessutom i en internationell arbetsplats där innovation och hållbarhet är största fokus.
Intresseanmälan
Vi är glada att meddela att det nu finns möjlighet att skicka en intresseanmälan som vi kommer att använda för våra kommande tjänster på inköpsavdelningen.
Att jobba som junior inköpare
Att jobba som junior inköpare, eller som vi kallar det, Buyer, är en väldigt bra möjlighet för dig att påbörja inköpskarriären. I rollen fungerar du som ett oerhört viktig stöd till de mer seniora inköparna. Inledningsvis lär du dig Scania och vårt sätt att arbeta. En blandning av administrativa och mer utmanande uppgifter ingår i rollen. Du kommer att jobba nära ditt team. Hos oss kommer du att ha chansen att bidra från dag ett och utveckla dina förmågor. Samtidigt kommer du att bygga många kontakter både internt genom våra tvärfunktionella samarbeten samt med den internationella leverantörsbasen. Därför passar rollen väldigt bra för dig som uppskattar att bygga relationer.
Dagliga arbetsuppgifter:
• Att följa upp leveranser och avvikelser
• Delta i strategiska och taktiska diskussioner tillsammans med teamet och business partners för att skapa förståelse för inköps olika behov
• Bidra med att utvärdera leverantörer genom att analysera och granska deras utförande
• Assistera administrativa uppgifter såsom att beställa order, hantera fakturor, uppdatera prislistor, hantera och följa upp leverantörens förfrågningar om förändringar.
Din profil
Vi hoppas att du tycker om att bygga relationer, är väldigt driven och målinriktad och har en vilja att utvecklas. Det är också viktigt att du liksom vi trivs i en internationell arbetsmiljö. För att kunna utföra uppgifterna i denna rollen ska du också:
• Ha intresse för både teknologi och business
• Ha analytisk förmåga är strukturerad och tycker att Excel är roligt
• Behärska engelska i tal och skrift
• Ha en stark förståelse och intresse för konsten av att förhandla kommersiellt
• En relevant akademisk- eller yrkeshögskoleutbildning är meriterande
Frågor eller funderingar?
Kontakta gärna Babel Barisho - Talent Acquisition Specialist babel.barisho@scania.com eller Azin Salek – Jr Talent Acquisition Specialist azin.salek@scania.com
Skicka intresseanmälan
Intresseanmälan ska innehålla ett CV. Ansök senast 17:e januari. Granskning av era intresseanmälan påbörjas först efter sista anmälning datumet dvs 17:e januari 2022. Vi ser fram emot att få din intresseanmälan - God jul och Gott nytt år!
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.