OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedbank expanderar avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier. Vi söker dig som är nyexaminerad och vill starta din karriär inom banksektorn och som trivs i en roll med daglig kundkontakt. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Swedbanks räkning flertalet juniora KYC Administratörer till en nybildad grupp på avdelningen Middle Office.
Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig.
I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.
Du erbjuds
Tjänsten kommer att börja den 1 maj. Du kommer att bli en del av en helt ny del av avdelningen Middle Office. Detta ger dig en fantastisk möjlighet att få en god insikt i bankens arbete med KYC och AML. Du kommer också få värdefull erfarenhet från uppstartsfasen av en helt ny avdelning.
Tjänsten kommer att inledas med en period för introduktion och utbildning för hela det nya arbetsteamet. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader. Det finns chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som KYC-administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder.
Du kommer tillexempelvis:
* Kontakta kunder och begära in information
* Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
* Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig
* Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet
VI SÖKER DIG SOM
* Har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
* Har goda kunskaper i Office-paketet
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
* Har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande
För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete och gillar att arbeta metodiskt. Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en social lagspelare som vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet inom Swedbank. Vi tror också att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.
Övrig information
* Start: 1 Maj 2020
* Omfattning: Heltid i 6 månader med chans till förlängning
* Placering: I Storstockholm förmodligen i Sundbyberg
* För denna tjänst kommer det krävas att du visar upp ett utdrag från Polisens belastningsregister, detta kan beställas från Polisens hemsida.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbanks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen, vars historia sträcker sig tillbaka till 1820. Närheten till kunden och det lokala samhället har varit i fokus ända sedan starten.
Avdelningen Svensk bankverksamhet (SBV) har cirka 4 miljoner privatkunder och 330 000 företagskunder och är därmed Swedbanks största affärsområde. På deras 218 kontor, sparbankernas drygt 200 kontor, Kundcenter samt i digitala tjänster erbjuds kunderna högklassig service, relevanta tjänster och produkter.
Swedbanks medarbetare står bakom värderingarna att vi ska vara enkla, öppna och omtänksamma. I vardagen betyder det bland annat att deras tjänster och råd ska vara begripliga för envar och att de håller vad de lovar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231