Juniora och seniora redovisningsekonomer till SKR!

Juniora och seniora redovisningsekonomer till SKR!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi juniora och seniora talanger inom redovisning som är redo för nya uppdrag till SKR! Oavsett om du är har flerårig erfarenhet som Redovisningsekonom eller befinner dig i början av karriären så är du varmt välkommen med din ansökan!

Om SKR
SKR är en medlems- och arbetsgivarorganisation. Alla Sveriges kommuner och regioner är medlemmar.

SKR:s uppgift är att stödja och bidra till att utveckla kommuner och regioners verksamhet. Vi fungerar som ett nätverk för kunskapsutbyte och samordning. I vår roll ingår att ge service och professionell rådgivning till tjänstepersoner och förtroendevalda i kommuner och regioner inom alla de frågor som kommuner och regioner är verksamma inom. Vi erbjuder även kurser och konferenser inom många ämnen.

Om uppdraget
Som redovisningsekonom på SKR kommer du att vara en del av redovisningsgruppen som ansvarar för redovisningskompetensen och svarar för kund- och leverantörsreskontra, huvudbok moms- och skatteredovisning samt kassa/bankredovisning och interkontroll inom redovisningsområdet.

Vem är du?
Vi vill att du har utbildning med ekonomisk inriktning gärna från högskola eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har gedigen erfarenhet från ekonomisk redovisning, är van användare av Officepaketet och framför allt Excel. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Förmågan att navigera och arbeta i olika verksamhetssystem kommer vara mycket viktig i ditt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en organisation med skattemässigt blandad verksamhet. Vi ser det som särskilt viktigt att du har erfarenhet av processutveckling och ta fram rutiner för leverantörsreskontran.

Vi tror att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor inom olika kompetensområden. Du är självgående och driven, du har lätt för att se helheten lika väl som du kan zooma in på detaljer. Viktiga egenskaper i rollen som redovisningsekonom är god analytisk förmåga samt vana att hantera och prioritera bland flera uppgifter samtidigt som du är noggrann. Du är lösningsfokuserad och ansvarstagande. Det kommer finnas stora möjligheter att vara med och påverka hur vi jobbar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vidare tror vi att du har/är:

- Relevant akademisk examen alt. 3-årig gymnasieutbildning inom ekonomi med eftergymnasial påbyggnadsutbildning

- Kunskap inom och erfarenhet av bokslut där du självständigt arbetar med månadsbokslut samt varit delaktig i årsbokslut

- Kunskap inom och erfarenhet av redovisning - koncernredovisning med elimineringar, projektredovisning, extern- och internredovisning, anläggningsredovisning, moms- och skatteredovisning

- Kunskap inom och erfarenhet av löpande bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra, betalningar, internkontroll, registervård, systemförvaltning

- Erfarenhet av samt varit delaktig i revisioner

Du har/är

-
Specialistkunskap, förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet särskild bra. Underhåller kontinuerlig sin specialistkunskap. Är en kunskapsresurs för andra.

-
Självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare. Arbetar kontinuerligt med att förbättra, effektivisera och standardisera.

-
Omdöme, gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalande, agerande och beslut.

-
Kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa.

-
Initiativtagande, är proaktiv och tar initiativ, sätter i gång aktiviteter, föreslå lösningar och uppnår resultat.

Vilka är vi?
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i snart 30 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:

- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet

Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.

Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena personal
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024