OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården tar fram och reviderar kunskapsstöd, rekommendationer, nationella riktlinjer och annan vägledning utifrån bästa tillgängliga kunskap för hälso- och sjukvård, tandvård och försäkringsmedicin.
Enheten för högspecialiserad vård ansvarar bland annat för SK-kurser. SK-kurser (specialistkompetenskurser) är statligt finansierade kurser avsedda för läkare under specialiseringstjänstgöring i Sverige. Kursutbudet fastställs av Socialstyrelsen genom upphandling. Enheten bedriver ett spännande utvecklingsarbete när det gäller nivåstrukturering av vården. På enheten finns också medicinskt sakkunniga, projektledare och utredare.
Vi söker dig som vill
• planera, genomföra, ansvara för och delta i uppföljningen av olika projektaktiviteter
• informera, svara på frågor och skapa kontaktytor med externa experter och referensgrupper
• hantera administrering och dokumentering
• hantera förbindelser inför olika typer av sammankomster
• vara kontaktperson vid samordning och uppföljning med interna och externa kontakter
• delta i upphandling av SK-kurser.
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen, t.ex. statsvetenskap eller folkhälsovetenskap
• Goda kunskaper i Office-paketet då detta är det främsta arbetsverktyget.
• God förmåga att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska såväl muntligt som skriftligt.
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad och saklig. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver att du har god förståelse för processer och rutiner, samt att du har en god stilistisk förmåga.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av projektarbete
• erfarenhet från arbete hos annan myndighet
Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning på heltid fr. o m 2017-09-15 t.o.m. 2018-10-01
Titeln är utredare och placeringen är i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Registrera din formella ansökan senast 2017-08-15. Ansök genom att besöka vår hemsida www.socialstyrelsen.se/ledigajobb Ange diarienummer 2.6.1- 20202/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner
Kristina Wikner
Tillförordnad enhetschef
075-247 3362
Aliki Anderberg
personalspecialist
075-247 32 55
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055