Juniorassistent

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling är Nordens ledande affärsjuridiska advokatbyrå. Som fullservicebyrå med en rad olika verksamhetsområden kombinerar vi djup juridisk kunskap med branschkännedom för att uppnå högsta kvalitet. Vi arbetar ständigt för att vara den bästa rådgivaren på marknaden och har många av Sveriges och världens ledande företag som klienter. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Bryssel, Berlin, Frankfurt, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Vi söker dig som nyligen har tagit studenten från gymnasiet och som under ett till två år vill få en inblick i advokatvärlden och skapa dig god arbetstlivserfarenhet.

Rollen som Juniorassistent

Ditt uppdrag kommer att vara att avlasta våra delägare och biträdande jurister med diverse administrativa arbetsuppgifter. Dessa kan bestå av kopiering, utskrifter, arkivering, skanning av dokument, strukturering av material i pärmar, uppdatering av index, korrekturläsning, utläggsräkningar, budhantering samt administrering av interna och externa möten. Du ingår i kontorets administrativa supportteam och kommer få en mentor i form av en administrativ manager, som leder och fördelar arbetet. Teamet har ett nära samarbete, vilket innebär att det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt.

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.

• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.

• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.


Som person är du noggrann och tycker om att ge service av högsta klass. Du har en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter då det är ett brett arbetsområde och oftast korta deadlines med högt arbetstempo. Vi förutsätter att du har god vana av Officepaketet. Svenska och engelska i tal och skrift är en självklarhet.

Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett starkt team med ambitiösa och motiverade medarbetare, i en internationell miljö.

Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid, med start omgående, under februari eller mars. Vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att denna annons inte gäller för höstens juniorassistenttjänster. Dessa kommer utannonseras i början på februari. Vi endast hanterar ansökningar via detta system.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Josefine Karlsson, HR Coordinator, på 08-595 065 68.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024