OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling är Nordens ledande affärsjuridiska advokatbyrå. Som fullservicebyrå med en rad olika verksamhetsområden kombinerar vi djup juridisk kunskap med branschkännedom för att uppnå högsta kvalitet. Vi arbetar ständigt för att vara den bästa rådgivaren på marknaden och har många av Sveriges och världens ledande företag som klienter. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.
Vi söker dig som snart tar studenten från gymnasiet och som under ett och upp till två år vill få en inblick i advokatvärlden och skapa dig god arbetstlivserfarenhet.
Rollen som Juniorassistent
Ditt uppdrag kommer att vara att avlasta våra delägare och biträdande jurister med diverse administrativa arbetsuppgifter. Dessa kan bestå av kopiering, utskrifter, arkivering, skanning av dokument, strukturering av material i pärmar, uppdatering av index, korrekturläsning, utläggsräkningar, budhantering samt administrering av interna och externa möten. Du ingår i kontorets administrativa supportteam och kommer få en mentor i form av en administrativ manager, som leder och fördelar arbetet. Teamet har ett nära samarbete, vilket innebär att det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt.
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.
• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
Som person är du noggrann, jordnära och ansvarsfull och tycker om att ge service av högsta klass. Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke är meriterande. Du har en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter då det är ett brett arbetsområde och oftast korta deadlines med högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har god vana av Officepaketet och känner dig bekväm med att både tala och skriva svenska och engelska. Meriterande är om du är flerspråkig och har både engelska och svenska som modersmål.
Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett starkt team med ambitiösa och motiverade medarbetare, i en internationell miljö.
Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid, med start i januari/februari 2019. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsterna kan bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga gymnasiebetyg. Observera att vi endast hanterar ansökningar via detta system.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Josefine Karlsson, Talent Acquisition Advisor, på 08-595 065 68.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98