Juniorassistent

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore.

Vi söker dig som tagit studenten från gymnasiet förra året eller har/kommer ta studenten inför denna sommar och som under cirka två år vill få en inblick i advokatvärlden och skapa dig god arbetslivserfarenhet.

Rollen som Juniorassistent

Ditt uppdrag kommer att vara att avlasta våra delägare och biträdande jurister med diverse administrativa arbetsuppgifter. Dessa kan bestå av kopiering, utskrifter, arkivering, skanning av dokument, strukturering av material i pärmar, uppdatering av index, korrekturläsning samt att arbeta med komplexa mallar i Word, Excel och Powerpoint. Arbetsuppgifterna kan också komma att innefatta utläggsräkningar, budhantering, mötesadministration samt att vid behov täcka upp i våra servicefunktioner innefattande konferens-/reception, kök och vaktmästeri samt bistå med vissa uppgifter i vårt bibliotek. Du ingår i kontorets administrativa supportteam som tillsammans verkar för att erbjuda jurister och delägare en effektiv och professionell administrativ support. Teamet har ett nära samarbete så det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt. Rollen som juniorassistent kan se lite olika ut beroende på vilken grupp och vilka projekt du arbetar med, något som i perioder kan innebära arbete utanför kontorstid.

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbeta med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.

• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.

• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.

Som person är du noggrann, jordnära och ansvarsfull och tycker om att ge service av högsta klass. Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke är meriterande. Du har en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter då det är ett brett arbetsområde och oftast korta deadlines med högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har god vana av Officepaketet och känner dig bekväm med att både tala och skriva svenska och engelska.

Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett starkt team med ambitiösa och motiverade medarbetare, i en internationell miljö. Vill du senare studera juridik kan dina erfarenheter hos oss vara till stor nytta för dina framtida studier.

Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid, med start under hösten enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast hanterar ansökningar via detta system.

Kontakta Hanna Grankvist, HR Manager eller Lotta Pihl, Administrative Coordinator vid eventuella frågor angående tjänsten på 031-355 16 00.

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024