Juniorassistent till vår ekonomiavdelning

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling är Nordens ledande affärsjuridiska advokatbyrå. Som fullservicebyrå med en rad olika verksamhetsområden kombinerar vi djup juridisk kunskap med branschkännedom för att uppnå högsta kvalitet. Vi arbetar ständigt för att vara den bästa rådgivaren på marknaden och har många av Sveriges och världens ledande företag som klienter. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Vi söker en juniorassistent till vårt kontor på Norrlandsgatan i centrala Stockholm, där vi är drygt 300 medarbetare.

Rollen som juniorassistent

Vi söker dig som har tagit studenten från ekonomiprogrammet på gymnasiet eller som har något års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.

Ditt uppdrag kommer att vara att avlasta vår ekonomiavdelning med diverse administrativa arbetsuppgifter. Dessa kan bestå av granskning av reseräkningar med särskilt fokus på avdragsgilla kostnader, moms, bruttolöneavdrag och konteringsregler. Rollen kommer även innebära att vara behjälplig med fakturering samt ha löpande kontakt med organisationen rörande framför allt reseräkningar, vilket innebär att det är viktigt att du är serviceminded, har en god samarbetsförmåga samt en god kommunikativ förmåga.

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.

Som person är du noggrann, nyfiken och har ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom ekonomi. Du har en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter då det är ett brett arbetsområde och oftast korta deadlines med högt arbetstempo. Vi förutsätter att du har god vana av Officepaketet. Svenska och engelska i tal och skrift är en självklarhet.
 
Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid under ett till två år. Vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi endast hanterar ansökningar via detta system.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mikaela Wallgren, HR Coordinator, på 08-595 065 46.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


21 november 2024