Juniorassistent till vår Marknad- och kommunikationsavdelning

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 550 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Vi söker dig som nyligen tagit studenten från gymnasiet och som har ett intresse för marknadsföring och kommunikation. Du får gärna ha gått en gymnasieutbildning med motsvarande inrikting. Ta chansen att under ett till två år få en inblick, både i advokatvärlden och i hur arbetet på en marknad- och kommunikationsavdelning kan se ut. Samtidigt skapar du dig god arbetslivserfarenhet inför framtiden.

Rollen som Juniorassistent

Som juniorassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter främst bestå av att administrera marknadsaktiviteter, koodinera event och semiarier (både i planeringsfas och utförande) samt korrekturläsa och producera enklare texter på engelska och svenska.

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.


Som person är du noggrann, jordnära och ansvarsfull och tycker om att ge service av högsta klass. Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke är meriterande. Du har en känsla för form och layout samt en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter då det är ett brett arbetsområde och oftast korta deadlines med högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har god vana av Officepaketet och/eller insikt i program som InDesign och Photoshop. Du känner dig bekväm med att både tala och skriva svenska och engelska.

Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett starkt team med ambitiösa och motiverade medarbetare, i en internationell miljö.

Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid, med start i september 2019. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga gymnasiebetyg, CV och personligt brev. Observera att vi endast hanterar ansökningar via detta system.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Josefine Karlsson, Talent Acquisition Advisor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Marknadsassistent - Horseonline.se

Marknadsassistent - Horseonline.se

1 november 2024

Marknadskoordinator till Move

Marknadskoordinator till Move

15 november 2024

Content Creator till Karlstad

Content Creator till Karlstad

15 november 2024