OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mercer Investment Consulting är en ledande internationell investeringskonsultfirma.Vi jobbar med rådgivning åt institutionella investerare gällande alla typer av frågor kring kapitalförvaltning.En stor och viktig del av vår uppgift är att följa och utvärdera olika kapitalförvaltare.Våra kunder utgörs av några av de största och mest intressanta institutionella investerarna, både globalt och på de olika lokala marknaderna.Mercer Investment Consulting är ett fristående affärsområde inom bolaget Mercer Human Resource Consulting, världens ledande konsultbolag inom Human Capital och Employee Benefits med drygt 15000 anställda i 41 länder. Är du en person med sinne för siffror och stort intresse för finans?Är du dessutom road av att arbeta självständigt med att producera och kvalitetssäkra rapporter samt registrera i olika databaser?Då hoppas vi att resten av beskrivningen stämmer överens med dig och fångar ditt intresse!Arbetsbeskrivning: Arbetet som Juniorkonsult är ett ansvarsfullt arbete i ett ungt och dynamiskt team som arbetar entreprenörsinriktat. Du kommer att ha huvudansvar för rapportfunktionen.Arbetsuppgifterna består bl.a. av att producera risk- och performancerapporter åt kunder månadsvis/kvartalsvis, lägga in uppgifter i rapportsystemen och löpande följa upp och uppdatera rapportunderlag.Du kommer även bistå kollegorna med underlag och analyser för större projekt.I tjänsten ingår dessutom löpande administration av databaser. Krav: Det formella kompetenskravet är någon form av akademisk utbildning, med inriktning mot finans eller matematik.Du kan vara relativt nyexaminerad, men något års erfarenhet från back- eller middleoffice på bank eller kapitalförvaltningsbolag alternativ erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från annan konsultbyrå värderas högt. Mycket goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav.Du ska även behärska MS Excel på en mycket hög nivå och ha erfarenhet av databashantering.Som person är du noggrann och analytisk.Eftersom arbetet innebär rapportansvar till kollegor och kunder ska du vara ansvarstagande, flexibel och kunna hålla deadline.Dessutom är du ödmjuk och serviceinriktad. Information om tjänsten: Tjänsten är heltid, tillsvidare anställning med start i oktober.Provanställning i 6 månader tillämpas.Placering centralt i Stockholm.Ansökan: Sök denna tjänst via Amendos webbsida www.amendo.se.Vi kommer att intervjua kandidater löpande.Du är därför välkommen med din ansökan omgående.