OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Westbay Solutions AB fortsätter sin expansion och vill därför utöka sitt team med en säljare. Vi söker en ansvarstagande och självgående person som vill vara en del av ett mycket drivet, glatt och kundorienterat team.
Arbetsbeskrivning: Våra säljare arbetar med att sälja våra katalogprodukter där det finns en hög anpassningsgrad och möjlighet för kunden att göra individuella val. Våra seniora säljare arbetar med större projekt som kräver avancerad specialanpassning av släp och fordon. Inledningsvis börjar du med att assistera säljarna med väldigt ”hands-on” uppgifter. Du ska exempelvis ansvara för att hantera Blocket, där du ska fotografera och lägga ut nya och begagnade produkter till försäljning. Du ska hjälpa säljarna att förbereda leveransupplevelsen för våra kunder. Du får gärna bidra till att skapa content på sociala medier, men målsättningen är framförallt att du ska växa in i rollen som säljare av våra katalogprodukter. Men för att bli en bra säljare måste du lära dig produkterna och bolaget från grunden.
Kompetenskrav:
· Du är en social och driven person med mycket god förmåga att hantera kunder.
· Vi fokuserar INTE på ditt CV utan vi letar primärt efter passion, driv och en hög passform till teamet. Du måste alltså inte ha säljerfarenhet även om det är meriterande.
· Du ska ha en mycket god teknisk förståelse och kunna komma med kreativa lösningar baserat på kunds önskemål om anpassning. Vi söker alltså inte en ordertagare, utan en säljare som kan sina produkter och vad olika anpassningar tekniskt innebär för vår produktion.
· Du är en lagspelare med en positiv attityd och inställning. Du är lösningsorienterad och kan ta egna initiativ för att hitta de underleverantörer och produkter som krävs för att möta kundernas önskemål. Vidare så är du person ständigt nyfiken på nya och bättre lösningar och du gillar att utmana vårt sätt att jobba.
BE-körkort är meriterande, men inte ett krav. Du ska vidare ha god förmåga att uttrycka dig i skrift och god datorvana för beställningar, attesteringar, orderläggning m.m. Du bör också kunna kommunicera grundläggande på engelska mot våra leverantörer. Bildhantering och vana av sociala medier är också meriterande.
Vi erbjuder: Hos oss får du ett mycket variationsrikt arbete och en möjlighet att vara en del av ett glatt team. Vi utför allt från serieproduktion till unika projekt för enskilda kunder. Vi prioriterar starkt vår arbetsmiljö och stämningen på jobbet. Sedan 2020 sitter vi i nya lokaler på Lunnargatan i Västervik.
Villkor:
· Heltid, start efter överenskommelse, men tjänsten är tillgänglig omgående. Du sitter på vårt kontor på Lunnargatan, Västervik och arbetet kan således inte utföras på distans.
· 40 timmars arbetsvecka. Acceptans av oregelbunda arbetstider och resor i ringa omfattning.
· Sex månaders provanställning med en månads uppsägningstid. Övergår i fast anställning med tre månaders uppsägning.
· Lön efter överenskommelse
· 25 dagars semester
· Tjänstepension och övriga förmåner efter överenskommelse
Ansökningsprocess:
Vi ser fram mot att höra från dig! Vänligen notera att vi endast tar emot första ansökningar via e-post och har inte möjlighet att ta emot era utskrivna ansökningar eller svara på frågor på plats. Först i nästa steg kommer vi att kalla kandidater för en första intervju.
Vi undanber oss samtidigt kontakt med medie- och annonssäljare, rekryteringsfirmor och liknande.