Juridikstudent till Mycronic AB

Juridikstudent till Mycronic AB

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett av Sveriges mest spännande företag och skaffa dig värdefull erfarenhet för framtiden? Mycronic skapar möjligheter för framtidens elektronik och söker nu en ny kollega. I rollen kommer du att ha användning av dina administrativa och juridiska kunskaper. Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en juridikstudent till Mycronic. Tjänsten passar dig som redan nu under studierna vill komma ut i arbetslivet och skaffa dig värdefull erfarenhet. Erfarenhet som du kommer att ha nytta av både i din utbildning och vidare i arbetslivet. Vidare passar tjänsten dig som värdesätter ett arbete på ett spännande företag som ligger i framkant.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Mycronic. Uppdraget kommer att vara på deltid och det kommer att vara långsiktigt, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I tjänsten kommer du att arbeta inom Legal funktionen på Mycronic med hantering av olika typer av avtal. Du ansvarar för den interna arkivfunktionen där du bistår genom att kontrollera och arkivera inkommande avtal inom alla avtalskategorier. Du bistår även övriga funktioner inom organisationen med att identifiera och lämna ut efterfrågade avtal.

Arbetsuppgifterna medför även förståelse och erfarenhet av vilka typer av avtal som finns inom ett bolag med Mycronics omfattning och verksamhet, samt insyn i hur affärsjuridiken ser ut på ett internationellt bolag. Avtal som arkiveras förses med ett försättsblad, men arkivfunktionen ansvarar för kontroll av informationens korrekthet. Det finns även möjlighet att starta och driva egna förbättringsprojekt. Du kommer att vara del av ett trevligt och empatiskt team där du arbetar självständigt men har möjlighet att stämma av med erfarna kollegor.


* Kontrollera att uppgifterna på försättsbladet stämmer
* Ha viss kontakt med de som har lämnat in avtalen
* Ansvara för att arkivera avtal digitalt och fysiskt
* Informera och utbilda övriga funktioner om avtalshantering och arkiveringsrutiner
* Bistå vid implementeringen av ett nytt avtalshanteringssystem


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar juristprogrammet, har läst minst tre terminer och har som minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet sedan tidigare.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Deltid, ca 8 h i veckan, måndag - fredag inom arbetstiderna 08-17
- Uppdrag: Initialt fram till 28 mars 2025 med goda chanser till förlängning
- Placering: Täby

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mycronic är ett svenskt high-tech-företag som har varit verksamt inom elektronikindustrin i mer än 30 år. Mycronic ligger i framkant av elektronikindustrin och de skapar världsledande produktionsutrustning för elektronik- och bildskärmstillverkningen samt för kapsling av elektroniska komponenter. Vidare är Mycronic ett börsnoterat företag med stark global prägel och spännande produkter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2024
  • Ansök senast: 13 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Paralegal

Paralegal

29 oktober 2024

24 oktober 2024

24 oktober 2024

Abion söker Paralegal

Abion söker Paralegal

23 oktober 2024