OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 65 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Vi arbetar med akuta störningar kvälls- och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd. Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg. Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av åtta dotterbolag i Förvaltnings AB Framtiden som moderbolag, i koncernen ingår även Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Framtiden Byggutveckling, Egnahemsbolaget samt Göteborgslokaler. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en juridisk handläggare till avdelningen Oriktiga hyresförhållanden. Tjänsten är ny och kommer utgöra en viktig funktion för att vidareutveckla ett effektivt och välfungerande arbetssätt på bolaget.
Du kommer ingå i ett kompetent team bestående av handläggare, jurister och en verksamhetschef. Avdelningen arbetar med hyresrättsliga frågor åt Göteborgs stads kommunala bostadsbolag, främst utredning av olovlig andrahandsuthyrning.
Din roll kommer i första hand bestå i att assistera juristerna vid handläggning av hyresrättsliga ärenden. Uppdraget innebär administrativa och utredande uppgifter i form av registrering, utredning och beredning av hyresrättsliga tvister. Vissa uppgifter kommer att utföras självständigt och andra uppgifter kommer att utföras i samarbete med juristerna. Då tjänsten är ny kan den efter hand komma att utökas med mer varierande uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Gymnasium utbildning - Krav
Relevant eftergymnasial utbildning ELLER relevant yrkeserfarenhet - Krav
Du behöver ha antingen en relevant eftergymnasial utbildning (t.e.x med inriktning på administration/juridik) eller relevant yrkeserfarenhet (t.ex. erfarenhet av en handläggartjänst med brett administrativt arbete).
Sätter gränser - Krav
Utifrån ditt ansvarsområde kan du stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav.
Flexibel - Meriterande
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Kommunikativ - Meriterande
Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Socialt säker - Meriterande
Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.
Stabil/trygg - Meriterande
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Strukturerad - Meriterande
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Provanställning kommer att tillämpas med 6 månader.
I samband med rekrytering kommer bakgrundskontroll att ske.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och annonsplatser.