OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.300 invånare.
Upphandling och service söker till upphandlings- och överförmyndarverksamheten:
Jurist
Ref.nr: 155/2016
Tjänsten: tillsvidare 100 %
Sista ansökningsdag: 2016-08-21
Tillträdesdag: efter överenskommelse
Inom förvaltningen finns kommunens upphandlings- och överförmyndarverksamhet.
Arbetstiden fördelas med ca 50 procent på respektive verksamhetsområde.
Överförmyndarverksamheten har tillsyn över förmyndares, gode mäns och förvaltares verksamhet. Upphandlingsverksamheten svarar för kommunens centrala upphandlingsverksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningsjuristen erbjuds många spännande arbetsuppgifter och kommer att fungera som expert såväl internt som externt. Vi söker en jurist med god juridisk skicklighet och gott omdöme.
Som jurist vid överförmyndarverksamheten arbetar du självständigt med bland annat att informera om verksamheten, utreda och fatta beslut inom nämndens verksamhetsområde, skriva ansökningar och yttranden till domstol, företräda myndigheten vid förhandlingar i domstol, utöva tillsyn över ställföreträdare och granska redovisningshandlingar. Verksamheten styrs huvudsakligen av reglerna i föräldrabalken, förmyndarskapsförordningen och förvaltningslagen.
Som jurist vid upphandlingsverksamheten är din huvudsakliga arbetsuppgift att genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Du ska arbeta i nära samverkan med våra uppdragsgivare, där sakkunniga från verksamheterna deltar.
Du är projektledare och arbetar med upphandlingar inom olika områden. Upphandlingsjuristen har ett brett kontaktnät såväl internt som externt och fungerar även som rådgivare för verksamheterna i upphandlingsfrågor. Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten håller du i informationsträffar och utbildningar för representanter i kommunerna och i näringslivet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen. Har du erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och av handläggning inom något av arbetsområdena ses det som meriterande.
Du är analytisk, kommunikativ och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du drivande och engagerad och utför dina arbetsuppgifter självständigt. Samarbete är viktigt inom vår förvaltning och därför ser vi teamkänsla som en betydelsefull egenskap.
Serviceanda och integritetet är viktiga egenskaper i såväl externa som interna kontakter.
Arbetet innebär kontakter såväl internt som externt, vilket kräver ett positivt och handlingsinriktat förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Upphandlingschef Mikael Eriksson, tfn 0223-441 28
Handläggare vid överfömyndarverksamheten Lena Lassen, tfn 0223-448 05
Fackliga företrädare
Vision, Britt-Marie Nohrstedt, tfn 0223-442 58
Välkommen med din ansökan med meritförteckning!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Yvonne Flodström
0223-444 15
Enhetschef Åsa Gustavsson
0223-442 12
FSA Josefin Wendel
0223-445 18
LSR Kristina Tinkler
0223-445 29
Rektor Lena Jansson
0223-444 41
Rektor Leif Lejdelin
0223-443 91
Medicinskt ansvarig sjuksköterska Eva Blomberg
0223-442 78
Biträdande socialchef Martina Nordin
0223-442 62
Integrationshandläggare Mona Söder
0223-442 16
Enhetschef Tram Stenqvist
0223-445 45