OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och drygt 1 200 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten.
Beskrivning
Ledningskansliet ansvarar för stöd och service till ledningen samt med universitetsövergripande frågor inom juridik, upphandling, arkiv, registratur, projektkontor och strategisk IT.
Ledningskansliet är en administrativ avdelning inom de centrala stödfunktionerna och består av 12 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Verksamheten vid universitetet bedrivs under tillämpning av offentligrättsliga lagar och förordningar. Som jurist bistår du universitetsledningen, fakulteter och administration i juridiska frågor som rör utbildning, organisation, extern samverkan med mera. Arbetsuppgifterna består av att utforma regelverk, riktlinjer, avtal och andra dokument samt att ge muntlig information och rådgivning främst inom förvaltningsrätt och högskolejuridik. Formulering av avtal med externa organisationer, myndigheter och företag är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Även andra utbildningsadministrativa uppgifter förekommer såsom att besvara remisser och bedriva utredningar.
Kvalifikationer
För anställningen krävs en jur.kand./juristexamen. Vi lägger särskild vikt vid erfarenhet av juridiskt arbete inom statlig förvaltning. Förutom goda allmänjuridiska kunskaper ser vi gärna att du har fördjupade kunskaper inom förvaltningsrätt samt erfarenheter av utredningsarbete inom den offentliga sektorn. Affärsjuridisk kompetens eller annan avtalsrättslig kompetens är meriterande.
Som person är du utåtriktad, initiativrik och serviceinriktad. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och du förmår att självständigt planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare har du en god förmåga att analysera och lösa juridiska frågor samt kunna lämna information på ett pedagogiskt sätt. Du kan uttrycka dig väl skriftligt och muntligt på både på svenska och på engelska. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Villkor anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning 100%. Start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Ansökan skickas elektroniskt via vårt rekryteringsverkstyg Varbi. Ansökan skall innehålla personligt brev, CV och för anställningen relevanta betygskopior samt en dokumenterad beskrivning av kvalifikationer i förhållande till anställningen och dess innehåll.
Sista ansökningsdag är den 2017-04-16
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakter med säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Paula Björkman
054-700 1686
Frida Gråsjö
054-700 2585
Dan Guttke, Planeringschef / Ledningskansliet
054 700 1792
Frida Gråsjö, Avdelningschef / Ledningskansliet
054 700 2585
Frida Gråsjö,Avdelningschef / Ledningskansliet
054 700 2585
Eva Moberg, tf enhetschef / Ledningskansliet
054 700 1490
Eva Moberg, tf enhetschef ledningskansliet
054 700 1490