OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontorets kanslienhet ansvarar för all ärendehantering runt kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som kommunjurist är du i första hand sekreterare i kommunfullmäktige och valnämnden och bereder ärenden som förekommer där. Du fungerar även som internkonsult i juridiska frågor, med tonvikt på kommunalrätt och förvaltningsrätt men även civilrättsliga frågor är ständigt aktuella. Offentlighet och sekretess är viktiga frågor att hantera på ett bra sätt och där förväntas du bistå med såväl rådgivning som intern utbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med juristexamen Du har kunskap och erfarenhet att arbeta med IT som verktyg för verksamhetsutveckling och administration. Du ska ha god kännedom om lagstiftning inom offentlig förvaltning liksom av dokumenthantering och offentlighet/sekretess inom offentlig verksamhet. Du har ett serviceinriktat och kommunikativt arbetssätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Utvecklingsenheten Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Naturvetarna/akademikeralliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
Förvaltningschef Mats Collin
026-17 87 74
Förvaltningschef Elisabet Jonsson
026-17 83 20
Kommundirektör Göran Arnell
026-17 80 02
HR-chef Joakim Råberg
026-17 84 96
Sandra Westman
+4618169362